نماینده مردم اهواز، باوی،کارون و حمیدیه گفت:گردشگری سلامت در خوزستان نیازمند دو زیربنای مهم از جمله درمانی و اقامتی است.

 

به گزارش خبرنگار خوزپرس، همایون یوسفی در مراسم کنلگزنی هتل پنج ستاره جندی شاپور که در شهرستان کارون روزجمعه ۲۰ اسفندماه برزمین خورد بابیان اینکه یکی از معیارهای هر منطقه توسعه یافتگی  زیرساخت های گردشگری منطقه است اظهارکرد: گردشگری در حال حاضر یکی از بزرگ ترین صنعت دنیا است که رو به تزلزل است.

 

وی افزود: کشورهایی که بتوانند در آینده سهم بیشتری از گردشگری داشته باشند. از جهت جایگاه سیاسی، قدرت چانه زنی سیاسی مطمئنا در سطح بین المللی استفاده بیشتری را می تواند بکنند.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه زیرساخت های گردشگری تنها باعث ایجاد فراوانی گردشگر در هرمنطقه خواهد شد گفت: موجب سایر جهت های توسعه و رونق در هرمنطقه می شود.

 

یوسفی بیان کرد: استان خوزستان هم به واسطه زیر ساخت هایی خدادادی که دارد درحوزه های مختلف از جمله گردشگری خوشبختانه زیر ساخت های فراوانی دارد.

 

وی بااشاره به اینکه همانگونه که میدانید کشور ایران از جهت زیربناهای گردشگری و آثارباستانی جزء ۵ تا۱۰ کشور برتر دنیا است اظهارکرد: طبق اطلاعاتی که دارم استان خوزستان جز۵تا۶ استان اول کشور در سوابق تاریخی، بناهای تاریخی و زیرساخت تاریخی است و این موضوع نشان میدهد که استان در این زمینه زیرساخت های گردشگری را ایجاد بکند مطمئنا می تواند در جذب گردشگر موفق باشد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ادامه داد: درخصوص استان خوزستان علاوه بر گردشگری خارجی  دو سه پتانسیل داریم که شاید کمی مغفول مانده است .

 

یوسفی تصریح کرد: یکی اینکه بلاخره باتوجه به اینکه نزدیکی کشوروعراق به خوزستان ما در زمینه تولیدات صنایع دستی که ظرفیت خیلی خوبی در استان وجود دارد می توانیم سرمایه گذاری مناسبی داشته باشیم.

 

وی گفت: بازار عراق درکنار ما می تواند در ایجاد ثروت بیشتر  برای تولیدکنندگان در استان خوزستان اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بنظر میرسد اگر ما بتوانیم در بحث صنایع دستی استان خوزستان برنامه ریزی کافی داشته باشیم عنوان کرد: مطمئنا می توان با توجه به شرایطی استان اثر خوبی در ایجاد درآمد برای خوزستان داشته باشد.

 

یوسفی بااشاره به اینکه پتانسیل بالایی در بحث گردشگری سلامت در کل دنیا اکنون روبه رشد می بینیم اظهارکرد: در کشور ما نیز گردشگری سلامت در استان های اصفهان، شیراز،مشهد و تهران رو به توسعه است و مهمانان که از کشورهای مختلف دیگری می آیند و به واسطه ی اینکه آن جا زیر بنای اقامتی مناسبی دارند بیشتر به آن مناطق گسیل می شوند.

 

وی در ادامه بابیان اینکه حقیقتا گردش مالی خیلی زیادی را ایجاد می کند ما برای گردشگری سلامت ۲ زیر بنای بسیار مهم نیاز داریم گفت: یکی زیر بنای درمانی و دیگر نیز زیربنای اقامتی است.

 

یوسفی درخصوص زیر بنای درمانی افزود: استان خوزستان از گذشته خداروشکر به هر حال اساتید و پزشکان و کادردرمانی خیلی قوی داشته و خوشبختانه این کار هنوز وجود دارد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی،کارون و حمیدیه بیان کرد: از جهت فضاهای بیمارستانی نیز یکی مقداری کمبود داشته است که خوشبختانه اکنون در سطح شهرستان اهواز ۱۱ پروژه بزرگ بیمارستانی در حال انجام  و در دو سه سال آینده شاهد بهره برداری ازاین ها باشیم.

 

وی گفت: زیر ساخت های فیزیکی مان برای درمان فراهم خواهد شد و زیرساخت های انسانی نیز به اندازی کافی وجود دارد.

 

یوسفی تصریح کرد: درکنار این زیرساخت های درمانی برای ترویست درمانی بایستی  زیرساخت های اقامتی هم داشته باشیم و یکی از مشکلات ما در این خصوص زیرساخت های اقامتی بوده است که خوشبختانه با اقداماتی که اکنون شما انجام داداید این موضوع نیز درحال صورت گرفتن است.

 

وی بابیان اینکه ۵ هتل در اهواز در حال احداث است که ۳تا از آنها۵ ستاره و دوهتل دیگر نیز۴ستاره خواهند بود اظهارکرد: مطمئنا این موضوعات در حوزه های مختلف از جمله توریست درمانی می تواند در باز تولید ثروت برای مردم استان موثر باشد.

 

یوسفی عنوان کرد: به همین دلیل این موضوع بسیار مهم است و امیدوارم این کار روال خودش را خیلی خوب  درحال طی کردن است ادامه دار باشد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ادامه داد: مجتمع های اقامتی به طور مناسب تهیه بشوند مطمئنا در ایجاد کسب و کار و رونق بیشتر در حوزه های مختلف از جمله گردشگری تاثیر گذاری خوبی خواهد گذاشت.

 

یوسفی بااشاره به اینکه این کار سودش به کل استان خوزستان می رسد گفت: امروز در شهرستان کارون اجرا می شود مطمئنا در کسب و کار و رونق این شهرستان موثر و ما نیز این را یک فرصت برای کارون و مردم می دانیم.

 

یوسفی افزود: امیدواریم کار هرچه سریعتر به نتیجه برسد و ما بعنوان نمایندگان مردم آمادگی داریم هر کمکی که در تسهیل امور شهرستان کارون و چه بسا مردم استان خوزستان است اقدام بکنیم.