رئیس سازمان  مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: عدم توجه به معافیت ها در استان خوزستان برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باید ساماندهی شود.

 

به گزارش خبرنگار خوزپرس، امیدحاجتی در مراسم کلنگ زنی هتل پنج ستاره جندی شاپور که روزگذشته جمعه۲۰ اسفندماه در شهرستان کارون انجام شد، بابیان اینکه  خوزستان تنها استانی است که سه اثر ثبت شده بین المللی و جهانی دارد اظهارکرد:  استان این قابلیت را دارد که تعداد این ثبتی ها نیز به پنج اثر هم برسد.

حاجتی با اشاره به اینکه خوزستان در حوزه صنایع دستی هم از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار  است، افزود: باتوجه به شرایط ویژه ای که در استان از جمله طبیعت خدادادی، منابع آب جاری و دریاچه های پشت سدها وجود دارد باید با برنامه ریزی درست و مدون شاهد این باشیم که خوزستان مهمترین مقصد گردشگری در کشور شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: سعی بر این است که از این پس شاهد توسعه ی استان خوزستان و بهبود رشد شاخص های اقتصادی در جای جای استان باشیم.

 

حاجتی ضمن ابراز امیدواری از انجام برنامه ریزی های لازم و مناسب در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اظهار کرد: با برنامه ریزی درست، باید بتوانیم از مزیت های خوب استان با سرعت بیشتر بهره مند شویم.

 

وی بابیان اینکه در بخش های مختلف گردشگری و ظرفیت هایی اعم از سلامت، میراثی و گردشگری وجود دارد، گفت: جنبه دیگری که باعث گردشگری می شود گردشگری هایی است که در سفرهای کاری و اداری انجام می شود.

 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه خوزستان دومین استان در تولید داخلی است و بخش های بسیار مهمی نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، بخش بزرگ کشاورزی، صنایع مربوط به فولاد، سیمان و سایر بخش ها را در استان وجود دارد که در جایگاه های اول تاچهارم درسطح کشوری قرار دارند، این موضوعات باعث می شود که ما بتوانیم از ظرفیت های سفرهای کاری که به واسطه ی این بخش ها ایجاد می شوند، صنعت گردشگری استان را بهره مند کنیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان تصریح کرد: همه ی این ها مستلزم زیر ساخت است، در کلان شهر اهواز حدود۱۰ هتل داریم که عمدتا” سه ستاره اند و بهره چندانی از هتل های باشرایط مناسب در شهر اهواز نبرده ایم.

 

حاجتی افزود: در اینجا سرمایه گذاری خوبی در حال اجراست که امید است سریع تر به نتیجه برسد ولی نیاز به توسعه دارد به ویژه  همت تمامی مسئولان استانی را می طلبد تا شاهد استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های مختلف در حوزه گردشگری در جهت بهبود اشتغال و درآمد مردم استان داشته باشیم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان درخصوص کلنگ زنی این پروژه در شهرستان کارون گفت: این شهرستان به دلیل همجواری با کلانشهر اهواز ، مشکلات خاص خود را دارد مه امیدواریم  باسرمایه گذاری هایی که توسط بخش خصوصی انجام می شود شاهد شرایط توسعه و بهبود شهرستان کارون بیش از پیش باشیم.

 

حاجتی بابیان اینکه دربرنامه های اولویت دار استان خوزستان، توسعه  گردشگری حاشیه رودخانه ها مورد توجه بوده است اظهارکرد: در همین راستا مسئولان ارشد استان به این نتیجه رسیدند که ازجاده ساحلی شرقی اهواز تا ملاثانی، ساحل سازی امتداد یابد تا توسعه  گردشگری مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرید.

 

حاجتی بابیان اینکه آمادگی هرگونه کمک و حمایت در حوزه کسب و کار،  تولید وگردشگری را در شهرستان کارون داریم، اظهار کرد: با برنامه ریزی ازسوی مسئولان استان  وسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و‌حمایت دولت، این موضوع به نتیجه می رسد.

 

حاجتی با اشاره به برنامه های خوبی که از سوی شهرداری کارون اجرایی شد، ادامه داد: امیدواریم در بحث ساماندهی گاومیش ها هم هر چه زودتر اقدامات لازم انجام ودر این باره هر کمکی و حمایت زیر ساختی که لازم است در شهرستان ایجاد شود، به انجام برسانیم.

 

وی افزود: این پروژه باید سریع تر ایجاد شود و می تواند به عنوان یک جذابیت گردشگری در سطح استان و منطقه مطرح شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در ارتباط با ظرفیت خالی سرمایه گذاری در استان خوزستان گفت: این آمادگی وجود دارد تا حمایت از سرمایه گذاران صورت پذیرد.

 

حاجتی افزود: دو جنبه مثبت که در خصوص هتل ها و مراکز اقامتی مورد توجه شهرداران است، معافیت هزینه های پروانه ساخت در قانون پیش بینی شده است  که امید است در شهرستان کارون، این معافیت برای تشویق قابل توجه  سرمایه گذاران حتما اجرایی شود.

 

حاجتی خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: باید معافیت در حوزه گردشگری در سطح استان انجام شود چرا که در جلسه با انجمن انبوه سازان تهران به عدم توجه معافیت ها دراستان خوزستان تاکید شد.

 

حاجتی خواستار شد: این موضوع توجه به معافیت ها با حمایت شهرداران و اعضای شوراهای شهرستان ها در سطح استان باید ساماندهی شود تا بتوانیم  از این ظرفیت قانونی، خوزستان را از سرمایه گذاری های خوب بهره مند کنیم.

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان افزود: در بخش گردشگری اعطایی، ظرفیت خیلی خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد که بخشی از سود و کارمزد تسهیلات سرمایه گذاران در بخش گردشگری به ویژه مراکز اقامتی را اخذ میکنند، ردیف های بودجه ای مشخص دارد که باید در زمان بهره برداری برای سرمایه گذاران، سخت گیری های کمتری در پرداخت تسهیلات مواجه شود.

 

حاجتی ادامه داد: این حرکت به عنوان یک اقدام تشویقی مطرح است و مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری استان باید پیگیر این موضوع باشد تا بتوانیم سهم استان خوزستان را در این منابع و ردیف که به صورت متمرکز در سطح ملی در میراث فرهنگی کشور وجود دارد، برای سرمایه گذاران استانی و خارجی برای خوزستان داشته باشیم.