به گزارش خوزپرس از اهواز،  صد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز در روز گذشته در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی برگزار شد.

شرح دستور کار جلسه حضور شهردار اهواز به منظور ارائه گزارش و پاسخ گویی در خصوص اتفاقات اخیر در شهرداری بود که خوزپرس از این جلسه گزارش اختصاصی می‌دهد؛

*عملکرد شهردار را همیشه در نطق‌های خودم زیر سؤال بردم

عاشور سواری پور عضو شورای شهر اهواز در این جلسه اظهار کرد: فکر می‌کنم یک سریع گفته‌هایی را باید به شکل محرمانه به شهردار گفت و هدف اصلی این موضوع که دوستان اعلام می‌کردند این است و البته من برایم فرقی نمی‌کند چه جلسه علنی باشد و غیر علنی باشد.

وی افزود: عملکرد شهردار را همیشه در نطق‌های خودم زیر سؤال بردم به به خاطر اینکه افرادی که شایسته و بایسته هستند را در منصب انتصاب نمی‌کنند و من فکر می‌کنم این افراد را که افرادی پدرخوانده‌هایی از طریق لابی گری دارند می‌کنند به مدیریت می‌رسند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: نتیجه این افراد همین امروزه که شهر شهرداری و ما شورا شهر لطمه بهش وارد شده است.

 

سواری به عمر باقی مانده شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت: انتظار ما این که شهردار در این عمر متوفی یا باقی مانده دست بردارندا بیایند و خانه تکانی بکنند و من امروز هم به آن تذکر دادم این مدیرانی که الان دارید منصوب می‌کنید یا در مورد تجدید نظر بکنید حداقل مدیران قوی باشد که این سوء ذهنی که برای شهروندان ایجاد بشود، بر طرف بشود.

عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد حرف‌هایی که به شهردار می‌زدم امروز زدم و سایت‌های خبری نیز قطعاً انتشار می‌دهند.

*من به‌عنوان هم یک شهروند و هم یک عضو شورای شهر اهواز متأسف هستم

مریم ابریشم کار عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: دستور کار این جلسه اصلاً این نبوده و متأسفانه دستور کار جلسه تغییر پیدا کرده است ان شاء الله در جلسه آینده دستور کار اصلی این جلسه مورد بررسی قرار بگیرید و نتیجه مطلوبی بتوانیم بگیریم و به شهروندان ارائه بدهیم.

در خصوص اتفاقات اخیر دستگیری‌ها گفت: من به‌عنوان هم یک شهروند و هم یک عضو شورای شهر اهواز متأسف هستم در سازمانی که یک سازمانی خدماتی و روزمره مردم با آن در ارتباط برقرار می‌کنند و بودجه‌اش کاملاً بیت‌المال است همچنین اتفاقاتی افتاده است و اما به نظرمن یک تلنگری می‌تواند باشد برای دقت و نظارت درست‌تر بیشتر باشد.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: امیدوارم مراجع زیر ربط بتوانند آن مجازات واقعی برای متهمین و مجرمان واقعی در نظر بگیرند و اطلاع رسانی کنند تا درسی عبرتی بشود ان شاء الله برای سایر مدیران نه تنها در شهرداری بلکه در سایر دستگاه‌ها بشود.

*دستور جلسه این بود که شهردار بیاید و یک توضیح بدهد برای اعضای شورا که چه اتفاقی افتاد؟

سید محمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: دستور جلسه این بود که شهردار بیاید و یک توضیح بدهد برای اعضای شورا که چه اتفاقی افتاد؟ چندنفره دستگیر شدند؟ آیا اطلاعی دارند شهردار از جرم و تخلف این‌ها؟

وی افزود: جلسه دستورش این بود ولی به خاطر اینکه تبدیل شد به یک جلسه غیر علنی از ابتدا هم قرار بر این بود که جلسه غیر علنی باشد که بشود برخی از ما موضوعات را شفاف بیان کنیم چون که تبدیل شد به یک جلسه غیر علنی و جمعیت اینجا حضور داشتند طبعاً به خاطر اینکه بار حقوقی دارد نشد به مصادیق اشاره کرد،

من به نظرم هم خودم اعضای شورا نتوانستند مصادیق ها را بیان کنند و هم بالاخره شهردار نیز طبعاً اگرواطلاعاتی داشت نمی‌توانست بیان کند چون‌که هر اتهامی تا زمانی ته محرز نشده است جرم افراد نمی‌شود اینها را بیان کرد این بار حقوقی دارد.

*شهردار اهواز حداکثر تا شنبه ۲۸ اسفندماه جاری طبق قانون حداکثر فرصت دارد هم به‌صورت کتبی و هم شفاهی بیایند و پاسخ بدهند.

هوشنگ شیرمردی رییس شورای شهر اهواز اظهار کرد: مردم حق دارند در جریان کلیه اموری که در شهرداری‌ها هست قرار بگیرند و قانون هم به صراحت گفته شهردار هر شش ماهی یک بار بایر درآمده‌اش و هزینه‌های خود را به اطلاع مردم برساند و این قانون است.

وی افزود: جلسه‌ای که امروز اعضای شورای بحث غیرعلنی بود بیشتر هدفشان حفظ حرمت و آبروی دوستانی و کارکنانی بود که بازداشت شدند چون‌که سوا لاتی می‌خواستند در مورد بپرسند و اسم ببرند مدنظرشان این بوده و چیزی دیگر نبوده است وگرنه در خصوص آن جلسه که به‌صورت علنی بود ما خیلی چیزها را گفتیم و تذکر به شهردار دادیم و سؤال هم کردیم.
رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: شهردار قطعاً بایستی بیاید و به این سؤالات پاسخ بدهد و سؤالات حاوی مطالب بسیار مهم که توسط بازوی اجرای قوی قضایی که سازمان بازرسی بوده روی سؤالات صحه گذشته شده است واین سؤالات از شهردار پرسیدیم سؤالات زیادی هم بوده است و ۱۵ هزار مورد ابهام دار به ما رسیده ما از این بین ۵۹ مورد ابهام دار را انتخاب کردیم و به صورت سؤال از امروز به صورت کتبی اعلام می‌شود و حداکثر تا شنبه ۲۸ اسفندماه جاری وی طبق قانون حداکثر فرصت دارد هم به‌صورت کتبی و هم شفاهی بیایند و پاسخ بدهند.

وی به استیضاح شهردار اشاره کرد و گفت: اگر اعضا شورای شهر قانع شدند اگر نه اعضا قطعاً می‌روند برای مرحله بعدی که استیضاح است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: اعضای شورا و بنده برخی مشکلاتی برای دوستان بیش آمده است واقعیت این است که خبر نداریم و نمی‌دانیم چی شده است؟ دادستان قطعاً بیایند و آن چیزی‌هایی که صلاح می‌دانند به اعضای شورای بگویند البته نمی‌دانم دادستان می‌پذیرند یا خیر؟

وی تصریح کرد: ما فقط می‌توانیم تقاضا بکنیم از وی و نمی‌دانیم چه اتفاقی پیش می‌آید درخواست دوستان بوده و من خدمت دادستان تماس می‌گیرم و هماهنگی می‌کنم بپذیرند یا خیر با خود دادستان است.

شیرمردی خاطر نشان کرد: جلسه بعدی نیز بعد از نتیجه دادستان که تشریف می‌آورند یا خیر زمان جلسه بعدی نیز اطلاع رسانی می‌شود.

انتهای پیام/