به گزارش خوزپرس از اهواز، این همایش با دو محور هویت در عصر رسانه های نوین و فنون و تاکتیک های اقناع برگزار شد.
کتاب تفکر و سواد رسانه ای، که برای دانش آموزان پایه دهم همه رشته های تحصیلی تدریس می شود، برای اولین بار در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ وارد برنامه درسی آموزشگاه ها شده است و به علت جدید بودن محتوای آن نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.
در همایش سواد رسانه ای در آموزش و پرورش، دبیرانی که این کتاب را به دانش آموزان تدریس می کنند، به طور مفصل تر با برخی از موضوع های کتاب از جمله شیوه های اقناع در رسانه ها آشنا شدند. برخی تاکتیک های اقناع شامل برجسته سازی، استفاده از جاذبه های ترس، منطق، عاطفه ، اسم گذاری و اعتبار منبع است.
طبق گزارش رسیده، در این همایش یک روزه که توسط کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه ناحیه ۲ اهواز برگزار شد، دبیران مرتبط و غیر مرتبط با رشته علوم اجتماعی و ارتباطات که در حال تدریس سواد رسانه ای هستند، با موضوع انواع هویت به ویژه هویت فردی در فضای مجازی و تاثیری که رسانه ها بر هویت دانش آموزان دارد، آشنا شدند.