به گزارش خوزپرس از اهواز، حسین‌علی امیری عصر روز گذشته در همایش روز وکلای دادگستری که در اهواز برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این همایش باعث بالا رفتن سطح وکالت و جایگاه وکیل خواهد شد اظهار کرد: رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات خود وعده‌هایی در مورد حقوق شهروندی، مسائل اجتماعی و سیاست خارجی داد.

وی یکی از اساسی‌ترین بسترهایی که باید مورد توجه باشد را آرامش و امنیت دانست و افزود: این موارد باید در سایه حاکمیت قانون مورد توجه باشد، زیرا در جامعه و شهری که حقوق مردم مورد توجه نباشد و پایمال شود، اقتصاد و رونق از بین می‌رود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه عدم اعتماد به قانون توسط سرمایه‌گذار در یک کشور باعث از بین رفتن این فرصت می‌شود تصریح کرد: افراد گردشگر خارجی که به کشور سفر می‌کنند تا داشته‌های فرهنگی ما را مورد بازدید خود قرار دهند نباید با مشکلات حقوقی مواجه شوند.

امیری با اشاره به منشور حقوقی تعریف شده توسط رئیس جمهور ادامه داد: این منشور از نوآوری و به‌روزرسانی قوی برخوردار بوده ولی حرکت آن در مسیر اجرا نیازمند بررسی بیشتر است.

وی با بیان اینکه افراد با شناخت حقوق خود می‌توانند مطالبه‌گری کنند خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس، سمینارها و رسانه‌ها باید برای معرفی این منشور حقوقی به شهروندان تلاش کنند.

امیری با اشاره به حقوق شهروندی و وکلای دادگستری و بیان اینکه داشتن وکیل از حقوق مردم جامعه و حقوق شهروندی است گفت: دلیل اصلی استقلال وکلا در جامعه نیز به خاطر همین موضوع است، زیرا حقوق شهروندی زمانی که با همکاری وکلای دادگستری باشد موثر خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: دلیل این موضوع این است که حقوق تنها شامل پرونده‌های مدنی و کیفری نبوده و موارد انضباطی و اداری را نیز شامل خواهد شد.

امیری در پایان با تاکید بر نقش مهم وکلا در جامعه بیان کرد: این قشر بازوی توانمند حقوق شهروندی بوده و دولت برای آنها اهتمام و اعتقاد ویژه‌ای در نظر دارد.