به گزارش خوزپرس از اندیمشک، غلام رضا شریعتی در جلسه عمران شهرستان اندیمشک در سرسرای فرمانداری اندیمشک که شامگاه روز گذشته به پایان رسید با بیان اینکه برای رسیدگی به امور شهرستان اندیمشک آمدیم اظهار کرد: امام راحل می‌‌فرماید فاطمه زهرا اگر مرد بود پیامبر بودند و این کلام نشان‌دهنده از جایگاه رفیع این بانوی بزرگوار است و شهادت ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: خوزستان چند ورودی دارد که شهرستان اندیمشک ورودی اصلی استان از شمال به جنوب است، اندیمشک در خروجی استان آخرین شهر و در ورودی استان اولین شهر است از این روی به تعبیری اندیمشک پیشانی استان است و اگر می‌خواهیم برای ورود گردشگر و سرمایه‌گذار در استان موفق شویم باید به پیشانی‌ استان رسیدگی شده و تا حد امکان زیباسازی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اضافه وزن در جامعه در حال افزایش است و طبق آمارها در بین بانوان اضافه وزن بیشتر است و این به دلیل آن‌که جامعه ما یک جامعه مردانه است اضافه کرد: در مناطقی از استان سرانه سالن در حد استاندارد است یک سالن به بانوان اختصاص یابد و در مناطقی که کمتر است یک سالن برای بانوان احداث شود.

وی گفت: شهرستان اندیمشک قطب کشتی است و باید نسبت به احداث خانه کشتی که مزیت ورزشی اندیمشک است هر  چه سریع‌تر در جهت احداث آن اقدام شود.

نماینده عالی دولت تدبیر در استان خوزستان با اشاره به وعده داده شده در جهت رفع مشکلات زمین چمن کوی لور اندیمشک بیان کرد: پارک فدک یکی از اولویت‌ها در شهرستان اندیمشک در جهت گردشگری است و می‌تواند یک مرکز توریستی در این زمینه باشد از این روی در بودجه امسال ۲ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد و از محل اعتبارات نفت هم ۵ میلیارد تومان دیگر برای پارک فدک اعتبار خواهیم گذاشت.
وی تصریح کرد: پیشنهاد نماینده اندیمشک در باب بازگشایی درهای سدها به روی شهروندان پیشنهاد خوبی است از این روی پنج‌شنبه و جمعه درب‌های سدها را به روی شهروندان باز کنیم و در زمینه پیگیری ما به نوبه خود آمادگی کامل داریم و این اقدام می‌تواند به افزایش نشاط در جامعه و نیز به صنعت گردشگری استان کمک شایانی نماید.

شریعتی گفت: هر چه سریع‌تر بیمارستان الوار تععین تکلیف شده و تا قبل از ۲۰ اردیبهشت به بهره‌برداری رسد و اگر وزیر نیامد خود اقدام به افتتاح بیمارستان خواهم کرد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: این‌که اموال بیت‌المال در دسترس مردم قرار نگیرد و اعتبار در حساب علوم پزشکی بماند و پرداخت نشود کار صحیحی نیست و هر چه سریع‌تر مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: اینکه جانمایی زمین درست نبوده و توجیح کردن که زمین را شبکه بهداشت داده درست نیست دانشگاه علوم پزشکی با کار کارشناسی شده باید تعیین کند و اگر زمین مناسب نبوده نمی‌بایست بیمارستان در آن احداث می‌شد.

وی اضافه کرد: سند زمین و مالک آن در ابتدا بایستی مشخص می‌شد و هر شخصی که قصور کرده و یا مرتکب خلاف شده دادستان ورود کرده و خارج از نوبت رسیدگی کند و اگر فردی زمین را داده مالک نبوده مصداق فروش اموال غیر است و بر اساس قانون برخورد شود و پول زمین را پرداخت خواهیم کرد اما اینکه بیمارستان را بلاتکلیف بگذاریم هدر رفتن اموال یکسان است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر لازم باشد به دفعات به بخش الوار گرمسیری خواهم رفت خاطرنشان کرد: ظرف ۲۰ روز آینده تکلیف بیمارستان روشن شود و اگر لازم باشد نیروی انتظامی برای برقراری نظم در محل حاضر شود.

وی تصریح کرد: فرماندار اندیمشک و مسوولان شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیر رفع موانع و مشکلات باشند و در بحث آب، برق، گاز و استخدام نیرو اقدام شود.

وی در پایان افزود: ما هم همانند استان‌های دیگر عمل کنیم کلینیک درمان گستر و ۲۰ تخت‌خوابه روانپزشکی اعتبار پرداخت شده در شهرستانی که به ازای ۱۰۰ هزار نفر ۹ تختخواب وجود دارد اگر نیاز به راهکار است ارائه شده و در اسرع وقت کار احداث تمام شود.