به گزارش خوزپرس از اهواز، در نشستی که به منظور ترغیب و اقناع شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان برای ورود به بورس برگزار شد، مدیر تالار بورس منطقه ای خوزستان گفت: طبق آمار فقط صنایع کوچک و متوسط استان توانستند به میزان۱۹۵ میلیارد تومان تا حدود ۲۰۰میلیارد تومان از بانک ها تامین مالی مورد نیاز خود را انجام بدهند و این مسئله به دلیل مبالغ بالا شامل صنایع بزرگ استان نشده است.

نیلوفر بحریه افزود: تامین مبالغ و منابع از این طریق هم به سختی امکان پذیر است و هم این که دریافت تسهیلات از بانک ها بسیار پایین است و اینجاست که به نتیجه می رسیم تامین مالی از طریق بانک ها از ابتدا مشکلات خاص خود را داشته و مسئله ای است که نمی تواند به همین صورت پیش برود و برای تامین مالی های بلند مدت پاسخ گو باشد.
بحریه با بیان این که دولت محترم به همین دلیل به بازار سرمایه توجه خوبی داشته گفت: در برنامه ششم توسعه ، دولت برنامه های خیلی خوبی را در این زمینه در نظر گرفته است .
وی با تاکید بر اهمیت نقش بورس در اقتصاد افزود: بازار سرمایه نقش مهمی در اقتصاد کشور بازی می کند و با توجه به آن که اقتصاد از بانک محوری به سمت بازار محوری پیش می رود، این مهم ما را بر آن داشت که نقش بازار سرمایه را در استان پر رنگ تر نماییم.
بحریه اظهار کرد: امیدوارم این جلسه عاملی باشد برای توسعه مالی استان و نفوذ هرچه بیشتر بازار سرمایه، با توجه به پتانسیل بالای استان و حضور شرکتهای بزرگ در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی باید بتوانیم از این پتانسیل استان در جهت تامین مالی شرکتها بهره بگیریم.
مدیر تالار بورس منطقه ای خوزستان عنوان کرد: با استفاده از ابزارهای جدیدی که در حال حاضر در بازار سرمایه ایجاد شده است و باتوجه به پتانسیل استان، در حال حاضر فقط ١۶ شرکت در بورس و فرابورس پذیرفته شده است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی استان که هم اینک رتبه دوم اقتصادی در کشور را داریم گفت: ما باید به سمت و سوی پیش برویم که نسبت ارزش شرکتهای استانی را از ارزش کل بازار افزایش بدهیم اما مشاهده می کنیم که مشکلات عدیده ای را در این خصوص (تامین مالی ) داریم ، درصورتی که راه های بسیار آسانی جهت حل این مشکل و از طریق بازار سرمایه وجود دارد.
نیلوفر بحریه یادآور شد: این نشست به منظور ترغیب و تشویق شرکتهای اقتصادی استان در راستای بهره گیری از مزایای بازار سرمایه تشکیل شده است.