به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در چهارمین جلسه کتابخانه های عمومی خوزستان که شامگاه روز گذشته برگزارشد بابیان اینکه شهرداری های آبادان و اهواز که دو شهرداری بزرگ استان هستند و جزشهرهای مهم، حیاتی و زنده و فعال خوزستان به شمار می آیند اظهارکرد: از دیرباز در مسائل فرهنگی سابقه ای بسیار درخشانی دارند این چنین از طریق متولیان شهر باکم لطفی و کم میلی مواجع بشوند، چگونه باید از بقیه جاها انتظار داشته باشیم.
وی بابیان اینکه مناسب نیست شهرستان اهواز از استانداردهای کتابخانه ای نسبت به شهرستان های دیگر پایین تر باشدگفت: حتما باید یک فکر جدی برای این مسئله بشود.اینکه اهواز در این زمینه استاندارد ندارد و بعنوان یک شهر پیش رو، مدرن و توسعه یافت درکشور تبدیل کنیم این امکانش نیست.
استاندار خوزستان اضافه کرد: ممکن است ما یک سریع کارهای عمرانی انجام بدهیم از بابت پروژه هاییکه انجام می شود و کمی شهر را رشد بدهیم اما در عین حال اصل این است که مسائل فرهنگی واجتماعی رشد بکند و به تعبیری انسان های به جامع تعالی دست پیداکند.

شریعتی عنوان کرد: به طبع آن نیز مسائل زیر ساختی عمرانی انجام می شود و باید همه ی کارها باهم و متوازن باشند و تایید به این امر لازم در شهرهای بزرگ بخصوص باشد.
وی تصریح کرد: به این صورت قلم داد نشودبخاطر اینکه اهتمام به امرکتابخوانی و کتابخانه ای دیده نمیشود یعنی ما توجه نکنیم ولی فلان ساختمان که دیده می شود به آن توجه بیشتری بشود.این توسعه به بار نمی آورد و ارتقاء فرهنگی ایجاد نمیشود و کیفیت زندگی نخواهد کرد. وقتی ساختمانی یابرج بسازیم این ها باید باهم باشند.
وی افزود: ازاین بابت انتظاراتی در این زمینه است که بایستی کارجدی تری انجام و به کاظمی نژاد مدیرکل امورشهری و شوراها گفته شده به شهرداران آبادان و اهواز بایستی ظرف مدت یک هفته تا۱۰ روز حساب خود را با کتابخانه ها تعیین تکلیف کنند درغیر این صورت آن ادعایی که اداره کتابخانه های عمومی دارد سندیت خواهد داشت و طبق آن نیز عمل شود.

استاندار خوزستان نیزخطاب به معاون سیاسی اجتماعی استاندارگفت: به فرمانداران ابلاغ بشود که علت تشکیل نشدن جلسات کتابخانه های شهرستان را بگویند و ازاین پس نیز در جلسات این اداره ها برگزار شود.

شریعتی در خصوص یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومانی که نیاز پروژه های کتابخانه های عمومی استان بوده است اظهارکرد: این اعتباربه امید حاجتی سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری ابلاغ شود که حتما در امسال نیز در اعتبارات قرار بگیرید.
وی در پایان از سه شهردار برتر در امر کتابخوانی و کتابخانه ها تقدیر وتشکر کرد و گفت: امیدواریم چنین شهرداران بیشتر باشند و به نوعی باشند که به سختی بشود برترین ها را انتخاب کرد.