به گزارش خوزپرس از اهواز؛ در جلسه آغاز فعالیت‌های جاده ساحلی (ادامه جاده ساحلی تا ملاثانی) که شامگاه دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد؛ غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح ادامه جاده ساحلی شرقی اهواز تا ملاثانی با فاصله ۴۸ کیلومتر انجام می‌شود اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان بناست در مدت زمان ۲ سال اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه پروژه در جهت اقتصاد مقاومتی است گفت: ادامه جاده ساحلی شرقی اهواز تا ملاثانی نیز خود موجب ایجاد اشتغال می‌شود و هم زمانی که اجرا شد هم زمینه اشتغال را برای مردم آن مناطق به همراه خواهد داشت.
استاندار خوزستان بیان کرد: این طرح در حوزه‌های خدمات، گردشگری، توریسم و هم از لحاظ پدافند غیر عامل می‌تواند برای اهواز، ملاثانی، شیبان و به اوی کاملاً مؤثر عمل بکند.
شریعتی هر شهری که رودخانه‌ای دارد و مسیر آن از شهر رد شود بیشترین استفاده را می‌تواند ببرد، ادامه داد:  محل درآمد بسیاری از مردم آن شهر رودخانه است از توریسم، رستوران‌ها، خدمات و غیره می‌تواند باشد.
وی اظهار کرد: اما ما آن طور که باید باشد از کارون استفاده لازم را نمی‌کنیم و متأسفانه از لحاظ شغل بیکار زیاد داریم اما زمینه لازم را برای
اشتغال ایجاد نمی‌کنیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه این طرح یکی از زمینه‌های اشتغال است عنوان کرد: اگر ما این پروژه را ایجاد کنیم اشغال زیادی در پی آن داریم.
شریعتی با اشاره به اینکه پروژه زمینه ورود مسافر زیاد به اهواز و استان خوزستان را ایجاد می‌کند، افزود: که انشا الله با اهتمامی که است و
توجهی ویژه سرپرست مدیریت اقتصادی استان، شهرداران شهرهای اهواز، به اوی، ملاثانی و شیبان  و رییس کل دادگستری به این مسئله داشته و دارد و همه‌ی کسانی که این پروژه را می‌شنود کاملاً آمادگی  دارند و این کار را بزرگ می
دادنند.
وی ادامه داد: دوست دارم  که کارهایی که در اهواز انجام می‌شود درشان و حد اهواز و استان خوزستان باشد. اهواز شهر بزرگ و جز کلان‌شهرهای بزرگ کشور به لحاظ تولید نفت، گاز، کشاورزی گردشگری و غیره است و بایستی  پروژه‌های درشان این شهرستان اجرا شود.
استاندار خوزستان گفت: در حوزه اهواز مطالعات انجام شده است و آمادگی اجرای  عملیات وجود دارد در شهرستان های به اوی، شیبان و ملاثانی نیز به زودی کار مطالعاتی انجام و کار این پروژه بزرگ خورده می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: در بحث اعتبار این طرح شهرداری شهرستان اهواز ۵۰ درصد و شهرداری‌های به اوی، ملاثانی و شیبان هرکدام به ترتیب ۳۰ درصد پرداخت کنند و مابقی نیز با استانداری است و اجرایی آن نیز بر عهده ی همیاران شهرداری بر عهده است.
شریعتی در پایان یادآور شد:  در این پروژه نیز همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی در مسیر کار را لازم دارد.