به گزارش خوزپرس از گتوند، سهراب گیلانی جمعه در آیین کلنگ زنی طرح پرورش متراکم ماهی در گتوند با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد از سرمایه گذاران خواست در راستای کار آفرینی در این شهرستان وارد عمل شوند تا از حمایت های لازم بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه شهرستان گتوند بیش از چهار هزار نفر جوان بیکار دارد افزود: سرمایه گذاران با سرمایه گذاری دراین شهرستان می توانند مشکلات در شهرها و روستاها را مرتفع کنند و علاوه بر بسترسازی برای ارتقای شاخص های توسعه به کار آفرینی نیز کمک کنند.
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اعتبارات شهرستان گتوند محقق نشده است افزود: مردم منتظر اعتبارات دولتی نباشند و خودشان باید برای اشتغال در منطقه همت کنند.
گیلانی با اشاره به پیگیری جهت راه اندازی خط تولید لاستیک در شرکت لاستیک خوزستان گفت: زمینه راه اندازی خط تولید لاستیک در این شرکت فراهم است و با راه اندازی این خط تولید یک هزار نفر مشغول کار می شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرکت لاستیک خوزستان فقط تیوپ خودروهای سنگین ،سبک و موتورسیکلت تولید می شود افزود: تسریح در راه اندازی خط تولید لاستیک در این شرکت نیازمند کمک و همت بانک هاست.
گیلانی همچنین با اشاره به نشست بررسی مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر در روزهای گذشته که با حضور معاون وزیراقتصاد و دارایی و مدیر عامل بانک کشاورزی در این شرکت برگزار شد افزود: در این نشست تبدیل شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر به مجتمع کشت و صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در صورت تحقق این امر ظرف ۲ سال آینده سه هزار شغل در این شرکت ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه این شرکت باید از حالت تک محصولی خارج شود و فقط متکی به تولید شکر نباشد اضافه کرد: با احداث شرکت های جانبی در کنار این شرکت می توان زمینه اشتغالزایی مناسبی برای مردم منطقه فراهم کرد.
به گزارش ایرنا عملیات طرح پرورش متراکم ماهی در استخرهای دو منظوره ذخیره آب کشاورزی در بخش مرکزی گتوند آغاز شد.
این طرح با ظرفیت تولید ۱۸ تن ماهی کپور در سال در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع در قالب ۶ استخر متراکم سیمانی ساخته می شود.
برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال سرمایه پیش بینی شده که یک میلیارد ریال آن از سوی سرمایه گذار تامین شده است.
منبع: ایرنا