به گزارش خوزپرس، آیت‌الله محسن حیدری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز درباره دستاوردهای برجام اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد برجام اثبات فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد” است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از دولتمردان به آمریکا اعتماد داشتند افزود: نتیجه برجام صحت و درستی نظر مقام معظم رهبری است همچنین مسئولان و مردم متوجه شدند به هیچ‌وجه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و این دستاورد کمی نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آزاد شدن خرید و فروش نفت و معاملات محدود با بانک‌های بین‌المللی گفت: درست است که برخی تحریم‌ها برداشته شده اما آمریکا برخلاف برجام تحریم‌های جدیدی را تصویب کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه دولت در ماه‌های باقی‌مانده خود باید برای برطرف کردن مشکلات حاکم شده بر کشور به چه مسائلی بپردازد بیان کرد: دولت باید مشکل بیکاری را به صورت صادقانه برطرف کند و تنها به ارائه آمار بسنده نکند آماری که معلوم نیست چه میزان با واقعیت‌ها منطبق است.

حیدری با اشاره به آمار اشتغال ارائه شده از سوی ریاست جمهوری عنوان کرد: واقعیت امر این است که آمار بیکاری در کشور بالا است به گونه‌ای که افراد با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس نیز بیکار هستند.

وی در رابطه با مشکلات خوزستان گفت: موضوع انتقال آب به صورت غیرقانونی از دیگر مشکلات خوزستان است که برای مردم خوزستان فاجعه‌آمیز است و دولت باید مصوبه‌ای مبنی بر ممنوعیت  برداشت آب  را صادر کند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: دولت اعلام می‌کند که انتقال آب از کارون برای مصارف غیر از شرب ممنوع است اما عملا چند برابر مصوبه آب از کارون برداشت می‌شود. دولت باید از برداشت غیرقانونی جلوگیری کند اما متاسفانه نامه‌ محرمانه هیئت دولت خلاف  این عمل را ثابت می‌کند.

وی با اشاره به احداث سدهای بالا دست رود کرخه بیان کرد:  دولت احداث سد بر رود کرخه را فاجعه می‌داند اما با این حال اقدام به احداث سد می‌کند. دولت باید این فعالیت‌ها را لغو  و در رسانه‌های ملی اعلام کند که این سیاست اشتباه است.

انتهای پیام/