خالق شعبانی در گفتگو با خوزپرس در هندیجان اظهار کرد: در راستای تحقیق اهداف اقتصاد مقاومتی کلنگ یک واحد تولیدی شن و ماسه با همت بخش خصوصی در روستای غوله از توابع شهرستان به زمین زده شد

وی افزود: این واحد تولید به طور مستقیم ۲۰ نفر و ۱۰۰ نفر را به طور غیر مستقیم اشتغال‌زایی به وجود می‌آورد.

ریس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان با اشاره به پتانسیل‌های موجود در شهرستان عنوان کرد: با توجه به پتانسیل‌هایی  که در شهرستان هندیجان در بخش‌های تجارت صید و صیادی، معادن و کشاورزی دارا می باشد، می‌توان سرمایه‌گذاری نمود و در این راستا اشتغال‌زایی خوبی را در شهرستان و استان فراهم آورد.

وی با بیان اینکه تولید و ساخت شناورهای دریابانی یکی از پتانسیل‌های شهرستان می‌باشد، تصریح کرد: که بیش از ۳۰ میلیارد تومان در این بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و امید داریم که دولت تدبیر و امید توجه خاصی به تحصیلات کم بهره سرمایه گذاران در بخش خصوصی داشته باشد.

شعبانی افزود: به منظور تنظیم و کنترل بازار به صورت هفتگی گشت‌های مشترک از سوی ادارات شبکه بهداشت درمان، شهرداری، نیروی انتظامی، دامپزشکی و واحد بازرسی اداره صنعت معدن در بازار اجرا می‌گردد و از ابتدای سال ۴۰ واحد صنعتی مختلف شناسایی شد که بالغ بر ۸ میلیون تومان جریمه شدند.

وی افزود: در اجرای طرح نظارتی بر آرد و نان ۵ واحد نانوایی در شهرستان که در عرضه و پخت نان شناسایی و از سوی این اداره معرفی و مبلغ ۲ میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت هندیجان همچنین از توزیع آرد بین روستائیان به‌صورت ماهانه ۸۰ تن آرد خبر داد و افزود: سهمیه آرد شهرستان ۲۷۵ تن است که این سهمیه توسط کارخانه آرد شهرستان بهبهان و کارخانه آرد ماهشهر تأمین می‌گردد.