به گزارش خوزپرس از اندیمشک، کیومرث آریا متین بعد از ظهر امروز در نشست بررسی فضای مجازی در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه نباید از جوانان غافل باشیم، اظهار کرد: امروز مهم‌ترین محور و حوزه مورد نظر برای جوانان، اینترنت و فضای مجازی، آموزش و فرهنگسازی مناسب برای فعالیت در این عرصه است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف اداره ورزش و جوانان از تشکیل کمیته مجازی ساماندهی فضای مجازی و تربیت جوانانی که بتوانند در مقابل جنگ نرم از مرزهای فرهنگی کشور دفاع کنند بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اندیمشک شبکه‌های مجازی را یک فرصت و تهدید بزرگ دانست و افزود: امروز برای دومین بار است که این نشست برگزار می‌شود و هر ماه یک نشست تخصصی خواهیم داشت و نباید اجازه دهیم که این جلسات فقط بر روی کاغذ برگزار شود، به سمتی حرکت کنیم که آثار برگزاری کمیته فضای مجازی و ستاد جوانان از امروز برای همگان مشهود شود.

آریا متین با اشاره به توانمندی‌های اعضای کمیته فضای مجازی خواستار پیگیری مصوبات، انعکاس مشکلات و ارائه راهکار به مسئولان شد.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک نیز در این جلسه با اشاره به گسترش استفاده روز افزون از اینترنت به عنوان یک پدیده اثرگذار نام برد و گفت: اینترنت توانسته رسانه‌های سنتی را تحت تاثیر قرار دهد و تمام خصوصیات آنها را در خود داشته باشد بنابراین لازم است امروز هشدارها و آموزش را به عنوان اصلی‌ترین راه برای جلوگیری از سوءاستفاده شهروندان به ویژه نسل جوان مدنظر قرار داد.

محمد صادق جعفری چگنی بیان کرد: مفهوم دولت الکترونیک وابسته به فضای مجازی و اینترنت بوده و ۲۰ هکر می‌توانند روند اجرای خدمات حتی در کشورهای پیشرفته از جمله، آمریکا را با اختلال مواجه کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه و فعالیت صحیح در شبکه‌های مجازی، گفت: ایجاد امنیت و بستر صحیح استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه اندیمشک نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: امروز دشمنان ما از طریق شبکه‌های مجازی و از منازل ما به دنبال تحقق جنگ نرم و طراحی در این عرصه هستند که در صورت عدم توجه به آن، دشمن حتی در اتاق خواب ما هم حاضر خواهد بود.

احسان کریم‌پور با اشاره به حضور فعال و تاثیرگذار فرزندان شهید احمد مجدی و فعالیت آنها در مسیر ارزش‌های اسلامی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، بیش از ۲۰۰ کانال و گروه مجازی در شهرستان اندیمشک در مسیر شهدای مدافع حرم و ارزش‌های انقلابی و اسلامی فعال هستند.

وی با بیان این که ما باید بدانیم فعالیت در گروه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز ممکن است اسباب گناه باشد افزود: در فرهنگ ایرانی اسلامی جهان را محضر خداوند میدانیم از این روی فضای مجازی نیز محضر خداوند متعال است و باید مراقبت کنیم در محضر خداوند دچار گناه و لغزش نشویم.