به گزارش خوزپرس از اندیمشک، پیمان جهانگیری ظهر امروز و در نشست  ستاد مدیریت بحران این شهرستان در محل فرمانداری اندیمشک، اظهار داشت: از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه شدت بارندگی بر اساس پیش بینی ها در منطقه شمال استان خوزستان، افزایش خواهد یافت به همین جهت، تمهیدات لازم برای کنترل و حجم آب پس از باران مهیا و فراهم شده است و اندیمشک برای پذیرایی از باران با تمام خدمات و تجهیزات مورد نیاز آماده سازی شده است.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در بخش آب و برق مشکلی وجود ندارد و خدمات مورد نیاز به شهروندان قبل و پس از باران تأمین و در اختیار آنان قرار می‌گیرد افزود: با همکاری بخش‌های مختلف شهری، تمامی بخش‌های اداری و مرتبط با خدمات این حوزه به صورت کشیک شبانه روزی به فعالیت می‌پردازند و با شبکه بهداشت و درمان اندیمشک برای تأمین نیازهای شهروندان، هماهنگی لازم به عمل آمده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اندیمشک با انتقاد از عدم اقدام در سالهای گذشته و کم توجهی به اختارهای اخیر اظهار داشت: اقدام جدی و خوبی برای پذیرش حجم آب وارد شده به کانال علی کمال اندیمشک صورت نپذیرفته است که با بسیج کردن دستگاهای اجرایی و با سرعت عمل و دقت بالا تاکنون بیش از ۱۵۰ کامیون خاک از کانال علی کمال اندیمشک خارج شده است.

جهانگیری اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی تا ابتدای هفته آینده شرایط نا پایدار جوی بر منطقه حاکم است.

وی با بیان این که  سدهای اندیمشک برای کنترل و مهار آب پس از باران‌های اخیر آماده سازی شده‌اند، خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت سدهای دز و کرخه در اندیمشک این سدها  برای پذیرش و مهار حجم آب پس از باران‌های اخیر با تمام خدمات و تجهیزات مورد نیاز آماده سازی شده‌اند.

در ادامه نورالله مرتضوی راد شهردار حسنیه اندیمشک نیز در این نشست با بیان این که برخی از زیر گذرهای آزاد راه اندیمشک به خرم آباد هنوز تجهیز و بهسازی نشده‌اند، گفت: شهروندان بیش از تردد از محورهای مواصلاتی نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشند.

علی پهلوان رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک نیز در این نشست، تصریح کرد: با توجه به نیازهای شهری اندیمشک، تشکیل اتاق مدیریت بحران در این شهرستان لازم و ضروری است و باید نسبت به راه اندازی آن دقت و توجه کافی داشت.