به گزارش خوزپرس از شوشتر، غلامرضا شریعتی در حاشیه کلنگ‌زنی اولین زیرگذر شوشتر در جمع مردم و مسؤولان شهرستان اظهار کرد: امکان انجام سرمایه‌گذاری توسط دولت ممکن نیست و اگر هم بتواند نباید انجام دهد این کار درست نیست زیرا که همه امور را در ید قدرت خود می‌آورد و مردم را کاملاً رعیت خود می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم باید فضایی برای انتقاد از کارهای غلط دولت داشته باشند افزود: مردم باید این فرصت را داشته باشند کار اساسی و درست را به دولت نشان دهند همچنین باید این امکان را به آنها داد که سیستم خودشان را راهبری کنند.

استاندار خوزستان اذعان داشت: ایجاد شوراهای شهر برای همین است که همه چیز دست حکومت دولت نباشد و مردم صاحب اختیار باشند و آن‌چیزی که از سیره ائمه، اولیاءالله و همچنین جزو وعده‌ها و شعارهای امام عزیز ما بوده که حکومت را از سلطنت خارج و به دست مردم دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در امورات خود دخل و تصرف داشته باشند تصریح کرد: اگر امور به مردم سپرده شود مردم به خود حق می‌دهند دولت را بازخواست کنند و سؤال‌های خود را یا از طریق نمایندگان مجلس، یا ائمه جمعه، جلسات، سمینارها، خبرگزاری‌ها، جراید و … انعکاس دهند.

شریعتی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، و … کانال‌های ارتباطی مردم  هستند تأکید کرد: این کانال‌ها نباید قطع و یا تعطیل شود زیرا که اینها همه نظرات مردم است و هر چه صدای آنها بیشتر باشد دولت مردمی‌تر است.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید سعی و نظرش بر شنیدن صدای همه افراد و گروه‌ها است و همچنین تلاشش در جهت انتخاب کارشناسانه‌ترین حرف مطابق با موقعیت‌های آن منطقه است.

استاندار خوزستان با اشاره به میراث عظیم فرهنگی و تاریخی شوشتر گفت: این شهرستان از شرایط بسیار خوب گردشگری برخوردار است لذا اگر برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه صورت گیرد می‌تواند بیس اشتغال، کار و تولید ثروت زیادی در این منطقه و حتی تأثیرگذار بر ثروت استان باشد.

*لزوم جهانی کردن شوشتر با استفاده از آثار گردشگری

این مسؤول تصریح کرد: این شهرستان آثاری دارد که ثبت جهانی است و می‌تواند نقش گردشگری و توریستی را به صورت بین‌المللی ایفا کند لذا مردم شوشتر باید قدر این سرمایه‌های عظیم را بدانند.

وی با اشاره به توسعه گردشگری در شوشتر بیان داشت: زیرساخت‌ها و تأمین امنیت با دولت است اما خلق ثروت از آثار و سرمایه‌ها با شما مردم است؛ دولت فقط ساختارسازی و قانونمند کردن امور را به دست می‌گیرد و مردم باید سرمایه‌گذاری کنند.

img_8719

شریعتی با اشاره به کلنگ‌زنی اولین زیر گذر شوشتر که به نام سرداران شهید خادم سیدالشهدا(ع) مزین گشته یاد آور شد: بنا بوده این پروژه که حدود ۷ و نیم میلیارد تومان برآورد شده ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد را من تقبل کنم اما چون به نام سرداران شهید خادم سیدالشهدا(ع) است ۷۰ درصد اعتبار ساخت آن‌را تقبل می کنم و در اختیار شهرداری قرار می‌دهم.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: یاد و نام شهدا، رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنها برای ما عزیز و مغتنم است، امیدواریم این فرهنگ در جامعه ما بماند و بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم و آنها را الگو و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/