به گزارش خوزپرس از اندیمشک، جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین، مدیر شبکه بهداشت و درمان با خیرمقدم به حاضران اظهار کرد: تجمع ۲۰ میلیون زائر از کشورهای مختلف نمایشی از وحدت و همدلی تشیع و ارادت ویژه آنان به ائمه اطهار (ع) است که نیازمند مدیریت آن در تمام سطوح می‌باشد.

سیما جمشیدی با اشاره به تردد میلیونی زائرین اربعین حسینی از استان خوزستان، شهرستان اندیمشک و مرز چذابه نیز ظرفیت ویژه‌ای است که ما به‌عنوان متولیان حوزه سلامت اگر در مسیر صحیح هدایت و مدیریت ننماییم، ممکن است به یک تهدید مبدل گردد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های مختلف و قابل انتشار را باید به گونه‌ای مدیریت نماییم که هیچ تهدیدی برای سلامت زائران و کشورمان نباشد، خاطرنشان کرد: از میان این حجم عظیم زائران یقیناً از سایر کشورها از جمله افغانستان، پاکستان، هند و آسیای میانه نیز زائرانی مانند سالهای گذشته خواهیم داشت که به علت نبود وضعیت مطلوب بهداشت و درمان در این کشورها باید تلاشمان را بکار گیریم که از شیوع و انتشار بیماری‌ها در بین زائران جلوگیری شود.
دکتر جمشیدی در ادامه این بحث گفت: در این راه قطعاً حمایت دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف را در راستای خدمت به زائران در بخش سلامت نیازمندیم چرا که همکاری و تعامل مستقیم و غیر مستقیم آنان ما را در راه خدمت بهتر به زائران یاری خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با هماهنگی و همکاری همه جانبه ی تمامی دستگاه‌ها و نهادها و ارگانها خوشبختانه بهترین خدمات به زائران تقدیم شد، تصریح کرد: همه ما همدل و همراه باید به گونه‌ای مطلوب و قابل انتظار به زائران خدمت کنیم که موجب سربلندی استان خوزستان و شهرستان اندیمشک در سطح کشور شود.

دکتر جمشیدی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با ارائه خدمات مطلوب به زائران هیچ گونه چالش و مشکلی وجود نداشته و امسال بنا داریم که با هماهنگی و همکاری شایسته با دیگر دستگاه‌ها و ارگانها و نهادها در قالب کمیته بهداشت و درمان به زائران خدمات ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه نیز، مدیران ستادی به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و راهکارهای خود در زمینه ارائه خدمات شایسته به زائران در ایام اربعین امسال بیان نمودند.