به گزارش خوزپرس از اهواز هدایت الله خادمی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به انتقال آب «غله اعلا» به یکی از استان‌های همجوار خوزستان اظهار داشت: انتقال آب از سرچشمه‌های «غله اعلا» یک کار ضد امنیتی و همچنین غیر اقتصادی بوده و واقعا چنین موضوعی مشکلاتی را در پی دارد.

وی به عواقب اجرای چنین طرحی اشاره کرد و گفت: اگر چنین طرحی انجام بپذیرد؛ مناطق زیر دست مانند صیدون با خشکسالی روبه‌رو می‌شوند و قطعا باید این منطقه را ترک کنند هر چند که در حال حاضر این آب جوابگوی یک چهارم کشاورزی مردم این مناطق هم نیست.

نماینده مردم ایذه و باغملک افزود: بنابراین انجام چنین کاری یک «شیطنت» است و جای تاسف دارد که به فکر انجام چنین کاری هستند؛ البته به وزرای نیرو و کشور هشدار می‌دهم که جلوی انتقال آب غله اعلا را بگیرند و همچنین از مسئولان استانی انتظار می‌رود که با جدیت این موضوع را پیگیری کنند؛ چرا که اطلاعاتی به دست ما رسیده که این استان در حال انجام هرچه سریع‌تر انتقال آب است.

خادمی بیان کرد: سازمان‌های اطلاعاتی، استانداران خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد و همچنین خانم ابتکار باید سریعا این کار مهم را پیگیر شوند چرا که انجام چنین کاری جنگل‌های را نابود می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری امضا از نمایندگان خوزستان برای جلوگیری از انتقال آب غله اعلا عنوان کرد: نامه‌ای را مکتوب و تنظیم کردیم که نمایندگان خوزستان نیز آن را امضا کردند که باید جلوی انتقال آب غله اعلا گرفته شود.

نماینده مرد ایذه و باغملک در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مسئولان استانی هم پیگیر چنین موضوعی بودند؟ گفت: آقای استاندار پیگیری‌هایی کردند اما نتیجه‌ای در پی نداشت و باید هرچه سریع‌تر بساط این پروژه برداشته شود و فکر انجام چنین کاری را از سرشان بیرون کنند.