به گزارش خوزپرس از اهواز، شوش با آثار باستانی منحصر بفرد و ۲ اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی شوش به بهشت گردشگران معروف است.
رضا نجاتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سفر گردشگران خارجی به شوش در این مدت با وجود گرمای هوا در منطقه نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش قابل توجهی داشته است.
وی گفت: گردشگران خارجی که امسال به شوش سفر کردند بیشتر از کشورهای آلمان، ایتالیا ، انگلیس ، چین ، ژاپن و روسیه بودند.
فرماندار شوش با بیان اینکه با خنک شدن هوا سفر جهانگردان به شوش شتاب بیشتری خواهد گرفت افزود:پیش بینی می شود شمار جهانگردانی که تا پایان امسال به شوش سفر می کنند از رقم ۱۳ هزار نفر پارسال فراتر رود.
یک گروه از گردشگران فرانسوی روز دوشنبه در سفر به شوش از جاذبه های تاریخی منطقه و نیز ۲ اثر جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی شوش دیدن کردند.
یکی از این جهانگردان که پیرمردی ۸۳ ساله می باشد هنگام بازدید از چغازنبیل دچار ایست قلبی شد که با انجام اقدامات پزشکی در بیمارستان نظام مافی شوش نجات یافت.
محوطه باستانی شوش از جمله باغ موزه، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش و اثر جهانی چغازنبیل همچنین حرم دانیال نبی (ع) از جمله جاذبه های فرهنگی و زیارتی شوش می باشند.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.
زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال ۱۸۹۷ میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است.
محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران تیر پارسال در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
شهر شوش در ۱۰۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.