به گزارش خوزپرس از شادگان نعمت اله آلبوغبیش در جلسه شورای اشتغال شهرستان با تأکید بر ضرورت کارآفرینی توسط دستگاه‌های اجرایی گفت: ۲۳۵ نوع شغل خانگی قابل اجرا در شادگان وجود دارد.
معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: ازجمله مشاغل خانگی اولویت دار شهرستان، نساجی و پوشاک، زیرمجموعه بخش کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، غذایی، قالیبافی، رو دوزی های سنتی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چرمی و چاپ‌های سنتی، پوشاک سنتی، انواع زیراندازها و نساجی سنتی را می‌توان نام برد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی هرگونه پشتیبانی و همکاری جهت راه اندازی شغل‌های مورد نظر را اعلام کرده است.
آلبوغبیش با اشاره به تعهد و تحقق اشتغال استان و شهرستان در سال ۹۴ و شش ماهه اول سال ۹۵ بر ضرورت توسعه مشاغل سبز تأکید کرد و افزود: کمیته مشاغل سبز به‌منظور حفاظت از محیط زیست و کاهش آسیب‌های وارده از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تشکیل شده است و به تبع آن در شهرستان از صنایعی که در دفع پسماند و پساب کمترین آلودگی را دارند، حمایت می‌کند.
وی یادآور شد در سالجاری مبلغ ۴۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات جهت راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان ابلاغ شد و دستگاه‌های اجرایی شهرستان که دارای واحدهای نیمه فعال هستند می‌بایست سهم شهرستان را جذب و طرح‌های راکد و نیمه فعال را تکمیل و راه اندازی کنند.
معاون فرماندار شادگان در ادامه بر ضرورت تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی تأکید و یادآور شد بانک‌های عامل بخشنامه‌های صادره در زمینه پذیرش یک ضامن معتبر برای سقف ۱۵۰ میلیون ریال را رعایت نمایند و رؤسای شعب بانک‌های عامل که در جلسه حضور داشتند اعلام آمادگی کردند.