به گزارش خوزپرس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوا، حجاب، عفاف و پاکدامنی اظهار داشت: امسال مجلس عزاداری اباعبدالله حسین(ع) نسبت به سال‌های گذشته از نظر کیفی و کمی بسیار با شکوه‌تر بود و این نشان از رشد بصیرت و پیشرفت همه جانبه ملت ایران است.

وی شهادت حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی(ره) را نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اول آبان‌ماه سالروز آمار و برنامه‌ریزی است و سراسر کشور نیز مشغول آمارگیری هستند و فکر نکنید که فرآیند آمارگیری برنامه‌ای تشریفاتی است بلکه این فعالیت برای برنامه‎‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور انجام می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شرکت در طرح سرشماری یک وظیفه ملی و دینی است، گفت: سوم آبان‌ماه نیز سالروز تشکیل سازمان ملل، سازمانی جنایتکار و ظالم است؛ موضع پست و ننگین سازمان ملل و دبیرکل این سازمان در رابطه با جنایت‌های آل سعود در یمن را به یاد داریم و با اینکه سازمان ملل  عمل کودک کشی عربستان را محکوم کرده بود اما باپرکردن دهان رئیس سازمان ملل با دلار این محکومیت را پس گرفتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در زمینه سیستم‌های انتخاباتی سیاسیت‌هایی در راستای ارتقا سلامت انتخابات، ارتقا سلامت منتخبین، عدالت محوری، افزایش آگاهی و رأی‌دهی آگاهانه مردم، افزایش سواد، قانون‌گرایی، پرهیز از بی‌نظمی، شفاف‌سازی منابع مالی و تبلیغاتی انتخابات و همچنین جلوگیری از نفوذ بیگانگان را به قوای سه گانه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه امیدواریم که دستگاه‌های مختلف نکات و بندهای سیاست ابلاغ شده را در زمینه قانون‌گذاری و اجرا رعایت کنند، عنوان کرد: سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار با نخبگان برتر علمی کشور بسیار مهم بود و ایشان فرمودند که توقف حرکت علمی ایران هدف اصلی دشمن است.

وی افزود: ایشان در پاره‌ای دیگر از سخنان خود به شتاب چرخ علمی اشاره کردند و فرمودند که که چرخ علمی کشور باید تندتر پیش رود و در یک مقطعی شتاب علمی جوانان ایران ۱۳ برابر متوسط جهان بود که مایه افتخار است اما متاسفانه در دولت فعلی این شتاب کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه برخی از مسئولان گفته‌اند که رتبه علمی ایران پایین نیامده است، گفت: مگر قرار است که رتبه علمی پایین بیاید، ما انتظار داریم که این رتبه افزایش یابد و نباید به این مقدار قانع باشیم.

وی به انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت:  کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا یکدیگر را به عنوان فاسد اخلاقی، اجتماعی و سیاسی مطرح می‌کنند و برای مردم آمریکا مایه ننگ است که آبروی خود را در گرو این چنین رئیس جمهور فاسدی قرار دهند.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه عملیات آزاد سای موصل اهمیت فراوانی دارد، عنوان کرد: امیدواریم که نیروی ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی هر چه زودتر پیروزی موصل را برای مردم عراق به ارمغان بیاورند و ریشه داعش برچیده شود.

وی افزود: در ادامه طرح‌های انتقال آب کارون و دز به استان‌های دیگر خبرهای ناراحت کننده‌ای  می‌رسد و دولت‌مردان به انتقال آب کارون و دز اکتفا نکردند و این بار برای انتقال آب کرخه در حال دست اندازی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه دولت‌مردان چه دشمنی با خوزستان دارند، گفت: مسئولان خوزستان چرا نشسته‌اند و نمایندگان خوزستانی چرا فریاد نمی‌زنند. آب کارون و دز را بردید وحال می‌خواهید آب کرخه را نیز ببرید.

وی با بیان اینکه مگر مردم خوزستان چه گناهی کرده‌‌اند که مورد ظلم واقع شدند، افزود: مگر مردم خوزستان همان افرادی نبودند که ۸ سال در برابر صدام مقاومت کردند و زیر ساخت‌های خود را ازدست دادند، محیط زیستشان آلوده شد و این همه جوانانش در فقر و فلاکت بیکاری زندگی می‌کنند.

آیت‌الله حیدری گفت: طرح مقام معظم رهبری که مایه امید است برای خوزستان با این کمی آب به کجا می‌انجامد و ما تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که از طریق این تریبون ناراحتی خود را اعلام بکنیم.

وی افزود: دولت های بعد از جنگ دولت سازندگی دولت اصلاحات و دولت تدبیر و امید در غصب آب‌های خوزستان مسابقه دادند؛ مخصوصا دولت فعلی که از همه بدتر و ظالمانه‌تر با مردم خوزستان رفتار کرده است و مردم خوزستان جواب این برنامه‌های دولت یازدهم را در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ می‌دهند.