حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، برگزاری نخستین جشنواره شعر استانی دفاع مقدس با عنوان «به رنگ انار» خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: این جشنواره به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر برگزار می شود.

وی افزود:  این جشنواره به منظور حفظ ارزش های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با ارج نهادن به موضوعات مقاومت، ایثار و شهادت و تبیین و انعکاس هر چه بیشتر و بهتر شخصیت های برجسته ادبیات منطقه در راستای تقویت توانمندی شاعران و دوستداران شعر و ادب برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، با دعوت از ادبا و شعرای استان جهت شرکت در این رویداد ارزشی و فرهنگی، تصریح کرد: جشنواره به رنگ انار شامل موضوعات انقلاب اسلامی ایران، حماسه دفاع مقدس(مقاومت، ایثار و شهادت) و آزاد است و یک بخش ویژه با عنوان شهدای مدافع حرم است.

وی ایجاد انگیزه و ارتقای بیش از پیش سطح فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد- ترویج و اشاعه بیش از پیش فرهنگ انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، مقاومت و دفاع مقدس و انتقال شایسته آن به نسل جوان- بازشناخت توانمندی های ادبی استان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس- تجلیل از فعالان عرصه ادب به ویژه پیشکسوتان، مقام شامخ شهدا و خانواده های آنها، ترغیب و تشویق پدیدآورندگان آثار ادبی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ایثار و شهادت از جمله اهداف این جشنواره است.

براتی، با بیان اینکه شاعران می توانند آثار خود را در دو سبک کلاسیک و آزاد و در هر قالب و حداکثر در هر بخش سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، ادامه داد: بخش های جنبی جشنواره شامل کارگاه تخصصی شعر دفاع مقدی،نمایشگاه کتاب و بزرگداشت و تجلیل از شاعران پیشکسوت است.

وی مهلت ارسال آثار به جشنواره را تا ۳۰ دی سال جاری و زمان برگزاری آن را دهه دوم بهمن اعلام کرد و اذعان داشت: علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های ۰۶۱۳۶۲۲۴۵۴۰- ۰۶۱۳۶۲۲۶۳۱۴ و ۰۹۱۶۳۰۹۵۱۹۹ تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/۷۲