بهمن شیرمرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک با بیان اینکه تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه‌ی کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود تصریح کرد: این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی، شیعی و بیشتر درباره‌ی شهادت و نحوه کشته شدن حسین بن علی و مصائب اهل بیت است.

کارگردان گروه تعزیه خوانی خادمین بین‌الحرمین بیان کرد: هنر تعزیه از یک‌سو به بالندگی تئاتر در ایران کمک کرده و از سوی دیگر، نشانی هنری از مذهب شیعه است.

وی افزود: از مکان‌های مطرح در زمینه‌ی اجرای تعزیه در ایران می‌توان استان‌های اصفهان-مرکزی-قم-تهران-قزوین-البرز-کرمان-یزد-همدان-خوزستان-فارس-زنجان-خراسان رضوی و سمنان را نام برد.

شیر مرد در ادامه با بیان اینکه گروه تعزیه خوانی خادمین بین الحرمین اندیمشک در سال ۱۳۸۶ به طور رسمی کار هنری و تعزیه خوانی رو آغاز کرده است اظهار داشت: بیشتر بازیگران این گروه بیش از ۱۲ یا ۱۳ سال است که در کار تعزیه خوانی هستند و  در سال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ دو سال پیا پی در استان بهترین تعزیه خوانی استان شناخته شدند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ گروه تعزیه خوانی توانست در کشور رتبه ۷ را به دست آورده و هم‌چین این گروه در سال ۱۳۹۳ در کشور رتبه پنجم را کسب کرد و در سال ۱۳۹۴ رتبه سوم تعزیه خوانی در کشور به خود اختصاص دهد.

کارگردان گروه تعزیه خوانی بین‌الحرمین با اشاره به کسب  دو بار بهترین بازیگر نقش اول تعزیه خوانی در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ در استان خوزستان برای خود عنوان کرد: آقای حمید یاوریان بهترین بازیگر نقش موافق، سرکار خانم فاطمه مهدوی به همراه سرکار خانم نگار معتمدی و سرکار خانم نازنین قلاوند نیز توانستند در سال ۱۳۹۲ به ترتیب بهترین بازیگر در نقش حضرت زهرا (س)، بهترین بازیگر نقش رباب (س)، بهترین بازیگر نقش حضرت زینب (س) را در استان خوزستان کسب نمایند.

وی همچنین افزود: حاج مرتضی دلشاد مداح و راوی گروه، بهترین مداح تعزیه خوانی و راوی تعزیه خوانی از سال ۹۰ تا ۹۴ در استان خوزستان و سومین مداح و راوی تعزیه خوان در در سال ۹۴ در کشور شد.

شیر مرد در خاتمه افزود: رمز ماندگاری هنر تعزیه در فرهنگ ایرانی، شیعی را ارادت به خاندان رسول الله (ص ) دانست و افزود: محبت و ارادت به اباعبدالله در سرشت شیعیان  می‌جوشد و تا زمانی که این داغ بر قلب ما شیعیان است هنر تعزیه خوانی هم با استقبال عزادارن و محبان برگزار خواهد شد و سینه به سینه به نسل‌های بعد ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: در سال ۱۳۹۲ گروه تعزیه خوانی توانست در کشور رتبه ۷ را به دست آورده و همچین این گروه در سال ۱۳۹۳ در کشور رتبه پنجم را کسب کرد و در سال ۱۳۹۴ رتبه سوم تعزیه خوانی در کشور به خود اختصاص دهد.
کارگردان گروه تعزیه خوانی بین الحرمین با اشاره به کسب  دو بار بهترین بازیگر نقش اول تعزیه خوانی در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ در استان خوزستان برای خود عنوان کرد: آقای حمید یاوریان بهترین بازیگر نقش موافق، سرکار خانم فاطمه مهدوی به همراه سرکار خانم نگار معتمدی و سرکار خانم نازنین قلاوند نیز توانستند در سال ۱۳۹۲ به ترتیب بهترین بازیگر در نقش حضرت زهرا ( س )، بهترین بازیگر نقش رباب ( س )، بهترین بازیگر نقش حضرت زینب ( س ) را در استان خوزستان کسب نمایند.

وی همچنین افزود: حاج مرتضی دلشاد مداح و راوی گروه، بهترین مداح تعزیه خوانی و راوی تعزیه خوانی از سال ۹۰ تا ۹۴ در استان خوزستان و سومین مداح و راوی تعزیه خوان در در سال ۹۴ در کشور شد.شیرمرد در خاتمه افزود: رمز ماندگاری هنر تعزیه در فرهنگ ایرانی، شیعی را ارادت به خاندان رسول الله ( ص ) دانست و افزود: محبت و ارادت به اباعبدالله در سرشت شیعیان  میجوشد و تا زمانی که این داغ بر قلب ما شیعیان است هنر تعزیه خوانی هم با استقبال عزادارن و محبان برگزار خواهد شد و سینه به سینه به نسلهای بعد ادامه خواهد داشت.

  تعزیه خوانی تعزیه خوانی
 تعزیه خوانیتعزیه خوانی