به گزارش پایگاه خبری خوزپرس از اهواز، محمد تقی زاده در جشنواره تعلیم، رسانه و تربیت اظهار داشت:  یکی از اولویت های کاری من توسعه پیش دبستانی است چرا که معتقدم با وجود محرومیت زیاد باید سن آموزش را پایین آورد.

وی افزود: دانش آموزان نیاز به نشاط و شادی دارند و برای داشتن دانش آموزانی سالم باید در بهداشت به بهترین سطح برسیم چرا که در حال حاضر در برخی از مدارس استان در بخش بهداشت دچار ابتدایی ترین مسائل هستیم.

تقی زاده با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار اولیای بی سواد در استان وجود داردبیان کرد: : چگونه می توان تعلیم و تربیت را از مدرسه به خانه بکشانیم وقتی این میزان اولیای بی سواد در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: ایران در نوشتار و دانشگاه و مدرسه پیشینه قدیمی دارد و طبق پژوهش هایی جدید نخستین نشانه های اختراع خط در ایران مربوط به پنج هزار سال قبل از میلاد در شهرستان جیرفت در استان کرمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: بخش مهم و قابل توجهی از ارتقاء فرهنگ جامعه برعهده اصحاب رسانه است و هر جا در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اصحاب رسانه خوب عمل کنند مردم را نسبت به حقوق خود آشنا می نماید.
تقی زاده به برنامه ریزی لازم برای موفقیت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز اگر به دنبال کسب موفقیت در آموزش و پرورش هستیم باید به سمت درگیر کردن افکار مردم و مسئولان توسط رسانه ها به آموزش و پرورش باشیم در این حالت است که آسیب ها در جامعه کاهش می یابد.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: امروزه ۲ دیدگاه بر آموزش و پرورش حاکم است نخست اینکه باید برنامه‌ای علمی و سند توسعه برای آموزش و پرورش تدوین شود که متاسفانه طرفداران این دیدگاه اندک است و دوم دیدگاه غالبی که می‌پندارند با چند برنامه و جابه جایی آدم‌ها مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود.