به گزارش خوزپرس از شوش، تنها سینمای شهرستان شوش به نام سینما آزادی، از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد، اما در کمتر از یک دهه تعطیل شد و سالهاست که جای سینما در شوش خالی است.

در سال ۹۲، نمایندهی مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد درخواست ساخت یک مجتمع سینمایی در شهرستان شوش با وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح و پیگیری ساخت آن مجتمع هم انجام شده است؛ اما تا به امروز خبری از ساخت مجتمع سینمای در شهر شوش نیست.

در حال حاضر انجمن و یا کانون سینمایی در شهرستان شوش وجود ندارد ولی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار نیایش این شهر به عنوان سینمای موقت فیلم سینمایی پخش می‌شود

این سالن که در واقع تالاری برای اجرای نمایش است، گاهبه گاه فیلمهایی نمایش داده می‌شود و البته نمایش فیلم در صورتی انجام می‌شود که تداخلی با اجرای نمایشها نداشته باشد.

تعطیلی و فقدان سینما در شهر توریستی شوش که سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است نارضایتی شهروندان بخصوص جوانان و علاقه‌مندان به سینما را در پی داشته است تنها سینمای ساخته شده درشوش توسط بخش خصوصی با اخذ تسهیلاتی در این زمینه احداث شد اما به دلیل بی توجهی دولت وقت تعطیل و به مدت بیش از ده سال است تغییر کاربری داده و بخشی از آن به آژانس، درمانگاه، ساندویچی وتبدیل شده است.