به گزارش خوزپرس از اهواز، منوچهر رحمانی روز جمعه در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از پروژه های عمرانی راه سازی جاده های منتهی به مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: جاده اهواز – سوسنگرد به طول ۵۵ کیلومتر چهارخطه شده است
و مسیر سوسنگرد به بستان و بستان به چذابه به طول ۵۵ کیلومتر نیز در حال چهار خطه شدن است .
وی افزود: اعتبارمورد نیز برای این پروژه حدود یک هزار میلیارد ریال است که در زمان حاضر کار ۲۰ کیلومتر روی زمین آغاز شده و امید می رود که در سال جاری بتوانیم مسیر را دو طرفه و در سال اینده تمامی مسیر را چهارخطه کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: بی شک در بدترین شرایط ممکن تمامی مسیر اهواز تا چذابه تا دو سال آینده چهارخطه خواهد شد و دیگر شاهد ترافیک سنگین در این منطقه در ایام اربعین نخواهیم بود.
وی بیان کرد: همچنین درخصوص پارکینگ در پایانه مرزی چذابه نیز برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته که قرار است در مساحت حدود یکصد هکتار یک پارکینگ احداث شود.
رحمانی تصریح کرد: این پروژه باتوجه به زمان کوتاهی که تا اربعین باقی مانده است در سال جاری به صورت کامل اجرایی نشده و تنها ۳۰ درصد آن را برای خوردوهای زائران آماده کنیم.
استاندار خوزستان روز جمعه به همراه جمعی از مدیران کل استان به منظور بررسی روند پیشروی پروژه های عمرانی منتهی به مرز چذابه ، از جاده های سوسنگرد، بستان و پایانه مرزی چذابه بازدید کرد و همچنین بر روند سریعتر احداث پارکینگ برای زائران اربعین حسینی تاکید کرد.
مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران کربلای معلی است که در ایام اربعین مورد توجه زائران است و به همین دلیل طی سه سال گذشته اقدامات اساسی برای تعریض جاده یاد شده انجام گرفته و نیز در مرز چذابه پارکینگهای رو بازی برای زائران در نظر گرفته شده است.