علی ناصری در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در شادگان با بیان اینکه ۱۷ شهریور سالروز جهانی مبارزه با بی‌سوادی  است، عنوان کرد:  ۱۷ شهریور برابر با ۷ سپتامبر توسط سازمان ملل متحد یونسکو روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی نام‌گذاری شده است.
رئیس نهضت سواد آموزی شادگان افزود: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۹۰۰ سواد آموز در دورهای سواد آموزی، انتقال و تحکیم قبول شرکت نموده و موفق به گذراندن دوره آموزشی شدند. که از این تعداد ۷۵۰ سواد آموز توانایی ادامه تحصیل در دوره‌ی راهنمایی را کسب نمودند.
وی با بیان اینکه در نیمه اول سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۰۶۰ سواد آموز واجد شرایط شناسایی و جذب شدند که در حال آموزش توسط تعداد ۵۰۰ آموزش دهندگان سواد آموزی هستند تصریح کرد: برگزاری دورهای آموزشی متعدد توسط اساتید دوره جهت بالا بردن سطح آموزش آموزش دهندگان در اولویت این اداره قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه کسب برترین رتبه کشوری توسط یک سواد آموزی شهرستان در مسابقه انشاء نویسی اظهار داشت: معرفی دو سواد آموز به عنوان چهره‌های موفق که تحصیلات خود را از نهضت سواد آموزی آغاز کردند و در حال حاضر با مدارک لیسانس و دیپلم در  زمینه آموزش سواد آموزان به فعالیت مشغول هستند