معاون فرماندار شادگان در  دومین جلسه ستاد  هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت  که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت جشن بزرگ عید غدیر و همایش عقد اخوت با شیوخ و سران عشایر این شهرستان برگزار می‌شود.
دومین جلسه ستاد  هماهنگی برنامه‌های دهه امامت و ولایت به ریاست نعمت اله البوغبیش معاون فرماندار شادگان و با حضور کلیه اعضاء به‌منظور هماهنگی هر چه بیشتر در راستای اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نعمت اله البو غبیش معاون فرماندار شادگان در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا  با اشاره به ضرورت تقویت بنیه اعتقادی و پیروی از اهل بیت (علیهم السلام)، اظهار داشت: ضرورت تبیین، ترویج و اشاعه فرهنگ غنی غدیر و تبیین مقام و فضایل حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در دهه ولایت و امامت  یک ضرورت همگانی است  و عید سعید غدیر مهم‌ترین عید ما شیعیان محسوب می‌شود و باید در این ایام تمامی مراسمات به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

معاون فرماندار شادگان در ادامه از برگزاری همایش عقد اخوت با شیوخ و سران عشایر این شهرستان  در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: این همایش ۲۹ شهریور ماه سال جاری با محوریت عید  غدیر خم و همچنین ولایت امیر مؤمنین علی (ع)  در سالن ابن سکیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار می‌شود.

معاون فرماندار شادگان بر لزوم همکاری کلیه ادارات و دستگاه‌ها جهت برگزاری پرشکوه برنامه‌های دهه ولایت و امامت در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: کلیه دستگاه‌های متولی نسبت به  آذین بندی، چراغانی و زیبا سازی معابر و خیابان‌ها و نصب بنر و پلاکارد در نقاط مختلف شهرستان اقدام نمایند.

البوغبیش با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های دهه ولایت و امامت در سطح مساجد شهرها و روستاهای تابعه شهرستان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم، برگزاری گفتمان‌های دینی و مذهبی، پاسخگویی به شبهات دینی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تکریم ایتام توسط نهادهای حمایتی و مسئولین شهرستان، مستند سازی و پوشش رسانه‌ای، راهپیمایی در روز عید غدیر، بازسازی واقعه غدیر و…  از برنامه‌های شاخص و متمرکز ستاد دهه ولایت و امامت در شهرستان شادگان  خواهد بود.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه  روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد.