محمدحسین پورمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر اظهار کرد: به همت و تلاش مدیران و مسؤولان مربوطه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر مجوز تأسیس مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری را اخذ کرد.

وی در این‌باره تصریح کرد: این مرکز تحقیقاتی اولین مرکز تحقیقات در حوزه علوم زراعی در سطح استان خوزستان و همچنین اولین مرکز تحقیقاتی گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با اشاره به این که استان خوزستان جزء سه استان اول تولید کننده محصولات استراتژیکی نظیر ذرت، برنج، نیشکر و خرما است افزود: از آنجایی‌که محصولات استراتژیکی ذکر شده در گروه گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری قرار می‌گیرند بنابراین ایجاد بستر تحقیقاتی مشترک با ارگان‌هایی که وظیفه توسعه کشت و کار این محصولات را بر عهده دارند می‌تواند زمینه استفاده از پتانسیل‌های مراکز دانشگاهی استان خوزستان را فراهم آورد.

این مسؤول هدف از ایجاد این مرکز تحقیقاتی را استفاده از ظرفیت‌های مناسب دانشکده کشاورزی واحد شوشتر عنوان کرد و گفت: واحد دانشگاه آزاد شوشتر دارای ظرفیت‌هایی از جمله اعضای هیأت علمی پژوهشگر، زمین زراعی مناسب، آزمایشگاه‌های مجهز و ادوات کشاورزی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز افزود: رسالت این مرکز تولید بهترین مستندات علمی، تحقیقاتی، برگزاری دوره‌های پژوهشی مجازی و پرورش دکترای تخصصی پژوهش محور است.

پورمحمدی در پایان خاطر‌نشان کرد: امید است مرکز تحقیقات گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری با ایجاد تعامل سازنده با مراکز تحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقات برنج، کشت و صنعت نیشکر و مرکز تحقیقات دانه‌های روغنی و …، همچنین همکاری متقابل این بخش‌ها، گام‌های مؤثری در توسعه علمی استان برداشته و به رسالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در توسعه بخش کشاورزی شهرستان و استان جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/