به گزارش خوزپرس به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی در جریان سومین جلسه بررسی مشکلات آموزش وپرورش استان با حضور مدیران آموزش وپرورش شهرستان باوی و بخش زیدون گفت: فرمانداران و مسوولین محلی باید با همت گماشتن به مسائل مربوط به آموزش و پرورش ، آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند و با توجه به اینکه فرمانداران در مناطق به اوضاع عمومی شهر ها مسلط هستند، باید به رشد و توسعه آموزش و پرورش در شهرهای خود توجه کنند.
شریعتی افزود: فرمانداران باید در کنار اعضای شوراها، شهرداران ودهیاران، معتمدین محلی، ایمه جمعه و جماعات، در جلسات و برنامه های آموزش وپرورش منطقه خود حضور یابند، تا جامعه و مسوولین متوجه اهمیت موضوع شوند.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای بین استانداری خوزستان و وزارت آموزش وپرورش مبنی بر احداث ۲۸ مدرسه در مناطق محروم اطراف اهواز افزود: استانداری تمام تلاش خود را می کند تا بتواند مناطق محروم را از لحاظ فضاهای آموزشی تامین کند.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان باوی در این جلسه گفت: شهرستان باوی در بخش سرویس های بهداشتی مدارس، حصار کشی مدارس، زیبا سازی ، بهینه سازی مدارس و ایجاد فضاهای ورزشی دچار مشکل است..در مقطع ابتدایی هشت کلاس کانکسی و هشت مدرسه کانکسی و همچنین در مقطع متوسطه اول ۱۸ فضای آموزشی شهری و شش فضای آموزشی روستایی مورد نیاز است.
مجید موحدیان افزود: در بحث پوشش نوآموزان پیش دبستانی سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تعداد یک هزار و ۹۶۰ نفر ثبت نام صورت گرفت که در سال تحصیلی ۹۵ -۹۶ با توجه به تمهیدات و هماهنگی صورت گرفته پیش بینی می شود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام انجام شود و پوشش ۱۰۰ درصدی محقق شود.در مقطع ابتدایی هم ۵۳۰ کلاس درس پیش بینی شده است که با کمبود ۱۷۰ نفر آموزگار مواجه هستیم.
وی افزود: در جذب و شناسایی بیسوادان از مجموع یک هزار و ۴۷۰ نفر شناسایی شده که تعداد یک هزار و ۸۲ نفر از این افراد جذب مقاطع مختلف سواد آموزی شدند.
موحدیان گفت: در امتحانات نهایی سال سوم در رشته ریاضی از رتبه ۳۰به رتبه ۲۹، تجربی از ۳۵ به ۳۳ و در علوم انسانی از ۳۳ به ۳۱٫ ارتقاء رتبه داشتیم.
خلیفه آقاجری، مدیر آموزش وپرورش زیدون نیز در این دیدار به بیان مشکلات آموزش وپرورش زیدون پرداخت و گفت: بیشترین مشکل این بخش تعدد مدارس روستایی و پراکندگی آنها است و مدارس روستایی نیاز به بهسازی و تعمیر دارند. مدارس فاقد هرگونه محوطه و فضای بسته هستند.
وی افزود :در امتحانات نهایی پایه سوم زیدون در رشته ریاضی رتبه ۲۵ در تجربی رتبه ۲۰٫ ودر رشته انسانی رتبه دوم استان را دارد.