به گزارش  خوزپرس از شوشتر، مصطفی سمالی چهارشنبه صبح در نشست شورای اداری شهرستان اظهار کرد: شهرستان شوشتر از سه بخش، چهار شهر و ۱۷۴ روستا تشکیل شده و بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در این شهرستان جمعیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد شهرستان بر محور کشاورزی و دامپروری قرار دارد، به طوری که بیش از ۱۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود داشته که بیش از ۱۰۰ هزار هکتار آن به صورت آبی و مابقی دیم است و سالانه بالغ بر ۳۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود.

فرماندار شوشتر افزود: بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین متعلق به دو شرکت کشت و صنعت کارون و امام خمینی (ره) است که در زمینه توسعه نیشکر فعالیت می‌کنند و سالانه بیش از ۴ میلیون تن نیشکر و همچنین بیش از ۱۵۰ هزار تن شکر سفید در شهرستان تولید می‌شود.

وی بیان داشت: شوشتر در زمینه صیفی‌جات، غلات ،گوشت سفید، گوشت قرمز و … سابقه تولیدات بسیار خوبی دارد.

این مسؤول ادامه داد: با نگاهی به گذشته شهرستان شوشتر در حوزه اقتصاد مشاهده می‌شود که این شهرستان در طول ۲۰، ۳۰ قرن گذشته یکی از پایگاه‌های تمدنی در حوزه تولید ابزار جنگ، صنایع و پوشاک در ایران و جهان بوده است.

 سمالی اذعان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و ما نیز پیرامون آن بحث می‌کنیم برگرفته از پیشینه تاریخی تولید در ایران است، بر این اساس اقتصاد مقاومتی می‌تواند این پیشینه را به‌روز کند و ما را از واردات تکنولوژی غرب مستقل سازد.

 وی با اشاره به این که سازمان بسیج به عنوان یک مجموعه به دنبال کشف استعدادهای انسانی در منابع اقتصادی کشور فعالیت می‌کند یادآور شد: سپاه در شهرستان شوشتر به دنبال کشف استعدادهای انسانی در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند و می‌خواهد ذهن ما را به عنوان مسؤولان شهرستان به سمت و سویی بکشد که توانمندی‌ها را شناسایی کنیم و برای رفع مشکلات شهرستان تدابیری بیندیشیم.

فرماندار شوشتر گفت: اگر ما مسؤولان شهرستان نتوانیم مجریان خوبی باشیم هر چقدر تهران و مراکز استان به ما بخشنامه، شرح وظایف و … ارسال کند و ما اجرا نکنیم همه باطل خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بتوانیم استعدادهای کارآفرین را کشف و حمایت کنیم همچنین دستمان را به غرب دراز نکنیم که مطمئناً این کار شدنی است.

انتهای پیام/

فارس