به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد تقی‌زاده امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری ۴ جلسه خصوصی با استاندار خوزستان در مدت زمان انتصابش به این سمت، اظهار داشت: خروجی این جلسات این بود که ساعت ۹ تا ۱۱ صبح روز پنجشنبه متعلق به آموزش و پرورش باشد و در نخستین پنجشنبه این جلسات مدیران شهرهای حمیدیه و لالی به همراه فرمانداران با استاندار خوزستان نشستی برگزار کردند.

وی افزود: استاندار خوزستان و وزارت‌خانه آموزش و پرورش توافق‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن ۲۴۰ میلیارد ریال برای ساخت ۳۰ مدرسه در حاشیه شهرهای اهواز، کارون و باوی از منابع استانی تخصیص یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به مشکلاتی مانند بی سوادی ۶۵۰ هزار نفر در استان، مرزنشینی، حاشیه نشینی و دو زبانه بودن مناطق خوزستان امسال برای نخستین بار «پیش دبستانی» اجباری اعلام شد و اولویت اصلی آموزش و پرورش «پیش دبستانی» است.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته توجه‌ ویژه‌ای به موضوع پیش دبستانی نوآموزان شد و آمار نفرات وارد شده به این مقطع از ۳۰ هزار نو آموز به ۷۰ هزار نفر رسید.

تقی‌زاده با بیان اینکه در دوره ابتدایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از تحصیل بازمانده‌اند، عنوان کرد: فرآیند شناسایی این افراد از عهده آموزش و پرورش خارج است و اداره کل ثبت احوال، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باید در این باره کمک کنند. علت عمده افراد بازمانده از تحصیل فقر فرهنگی و اقتصادی است و با توجه به بی سوادی ۲۵۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان، بی سوادی والدین هم از دیگر علل مهم در این زمینه است.

وی اظهار داشت: کنکور و آزمون سوم متوسطه دو موضوعی هستند که در رتبه بندی آموزش و پرورش تأثیر گذار هستند که خوزستان در کنکور از رتبه ۲۷ به رتبه ۲۱ صعود کرد.

وی با اشاره به طلب ۲ هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش از صنایع و شهرداری‌های خوزستان گفت: بخشی از این مطالبات وصول شده است اما بخش اعظم آن هنوز باقیمانده‌ است. اگر پرداخت این مطالبات مورد توجه قرار گیرد می‌توان از آنها در راستای حفظ منابع انسانی و ارتقای کیفیت آموزشی بهره برد.

انتهای پیام/