به گزارش خوزپرس آیت الله موسوی جزایری روز چهارشنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر افزود: امروز تفاله های بنی امیه در کشورهای عراق و سوریه عید و شادی را از مردم گرفته اند.
وی با اشاره به جنایات اخیر داعش در عراق و سوریه اظهار کرد: سه روز پیش انفجار بزرگی که در کشور عراق توسط تکفیری ها به دستور آمریکا و اسرائیل به وقوع پیوست صدها نفر قربانی شده و کام شیعیان را تلخ کرد.
وی بیان کرد: در تمامی این لحظات و در اندوه ها در کنار ملت مسلمان عراق هستیم و هرچه از ما کمک بخواهند دریغ نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: همانگونه که جوانان غیور ما در سوریه و عراق در مبارره با داعش جان خود را نثار کردند ما نیز در ادامه راه آنان و حمایت از شیعیان این دو کشور از هیچ‌تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: همچنین در ماه های گذشته جنایت های رژیم آل سعود در کشور یمن، قلب مسلمان را به درد آورد.
وی بیان کرد: همچنین سلب تابعیت آیت الله حاج شیخ عیسی قاسم ، شخصیت برجسته عالم بزرگ بحرین از این کشور یکی دیگر اقدامات جنایتکارانه بود درحالی که این سلب تابعیت اهانت و جسارت با ساحت قدس مذهب تشیع است .
وی افزود: این اقدام نه تنها برای بحرین بلکه برای مسلمانان جهان قابل تحمل نخواد بود و امیداست به زودی ال خلیفه از این جهالت ها دست بردارد .
وی در ادامه عید سعید فطر را عید تقوا، روزه داری و نماز و جلسات قرآنی دانست و گفت: این عید به یمن برکت یک ماه عبادت و بندگی مردم صورت می گیرد.
وی همچنین درخصوص فطریه هم گفت: بنا به نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ضمن پرداخت فطریه بر اساس میزان تعیین شده به پایگاه های مختلف دریافت فطریه برای نیازمندان پرداخت آن در مساجد نیز به منظور ساخت و تعمیرات بلامانع است .
وی ادامه داد: همچنین دید و بازدید مردم در روز عید فطر یک عمل مبارک است.
وی بیان کرد: در این ایام مومنان عشایر عرب و بختیاری استان با دید و بازدید های خود هرساله این روز مبارک را گرامی می دارند و امید است اگر کدورتی در دل ها است در این ایام برطرف شود .