حجت الاسلام شکرالله سلیمانی در حاشیه مراسم جشن گلریزان بهزیستی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در شوشتر اظهار کرد: در انجام امور خیر به دعوت خیرین اکتفا نکنیم و باید  کمک به ایتام و نیازمندان  در بین مردم فرهنگ سازی و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حضور در چنین مراسماتی عبادت محسوب می‌شود، گفت: اگر انسان بتواند برای کمک به نیازمندان و ایتام قدم بردارد و مشکل آنها را حل کند، بداند که این خود یک روزی بوده که خداوند به وی عطا کرده است.

امام جمعه شوشتر اضافه کرد: روزی فقط مال، ثروت، اولاد و طول عمر نیست، اشتباه است که انسان فقط روزی را امور مادی بداند بلکه امور معنوی روزی بالاتری هستند.

وی با اشاره به اینکه کمک به ایتام و نیازمندان دارای ثواب دنیوی و اخروی است، تأکید کرد: در امور خیر نباید فقط به خیران اکتفا شود، بلکه این امور باید به یک فرهنگ عمومی مبدل شود.

حجت‌الاسلام سلیمانی ادامه داد: در شوشتر و روستاهای اطراف حدود ۲۰۰ مسجد وجود دارد، لذا پیشنهاد من این است که این فرهنگ‌سازی از مساجد شروع شود و این امور خیر و کمک به مستمندان را در ماه مبارک رمضان به صورت یک سنت در مساجد، فرهنگ‌سازی کنیم، زیرا ثواب صدقه در ماه مبارک رمضان ده برابر است.

وی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان در همه اعصار و زمان‌ها رایج بوده، ابراز داشت: تشکیل نهادهایی از قبیل سپاه، بنیاد شهید، کمیته امداد و بنیاد مسکن با توجه به دستور امام خمینی (ره) در بعد از انقلاب، نشان می‌دهد توجه به محرومان و مستمندان جامعه را از مشکلات، بحران‌ها و معضلات نجات می‌دهد.

امام جمعه شوشتر در پایان خاطرنشان کرد: کسی که به مستمندان و ایتام کمک می‌کند نه تنها خودش بلکه یک جامعه را از بلاها و معضلات نجات می‌دهد و در جامعه‌ای که انفاق و توجه به ایتام باشد خداوند هم آسیب‌ها، آفت‌ها و مشکلات را از آن جامعه دور می‌کند.

انتهای پیام/