به گزارش خوزپرس به نقل از   مهر، سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تأسیس خیمه های عزاداری سید شهدا در حاشیه جاده ها و پذیرایی از عزاداران حسینی خیلی خوب است ولی خوب برپاداشتن عزاداری حسین این است که محتوای آن قوی تر شود.

وی افزود: وقتی شعار زیر بار ظلم نرفتن و یا اینکه لبیک حسین و لبیک یا زینب را سر می دهیم، باید بدانیم و خوب توجه کنیم که این شعارها تنها صرف احساسات و جاری کردن بر زبان نباشد. این شعار دادن ها باید توأم با واقعیت و شعور باشد.

جزایری با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم گفت: دو نفر در دزفول به وسیله تروریست های وهابی به شهادت رسیدند. این افراد شهدای راه سیدالشهدا هستند چراکه برای آماده سازی مواکب امام حسین(ع) رفته بودند و تروریست ها آنها را به رگبار بستند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: این دو نفر در شهر صفی آباد دزفول در حالی که برای آرایش دادن موکب سر از پا نمی شناختند و در حال زحمت بودند ولی تروریست ها آنها را به شهادت رساندند در حالی که با این شهادت ها شوق و ذوق برای عزاداری امام حسین(ع) بیشتر می شود.

وی تأکید کرد: تروریست ها این عزاداران را به رگبار بسته و آتش بر سر آنها گرفتند. دو نفر در این حادثه دلخراش شهید و دو نفر هم زخمی دادیم. زخمی ها الحمدالله رو به بهبودی هستند و امیدوارم خداوند به خانواده هایشان صبری عنایت بفرماید.

جزایری یادآور شد: این روزها سالروز مبارزه امام راحل با کاپیتولاسیون است. ۱۲ محرم افشاگری و سخنرانی علیه رژیم شاهنشاهی داشتند. این ایام و خاطرات را هم باید زنده نگه داشته و از آنها درس بیاموزیم.

امام جمعه موقت اهواز در ارتباط با نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در زمینه برجام نیز ضمن تأکید بر عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: خواست ملت است که دستورات رهبری باید از طرف تمام مسئولان اجرایی شود چون داروی شفابخش کشور، نظام و ملت ما همین رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در این نامه ضمن تأیید بندهای ۹ گانه ای که مجلس شورای اسلامی در قانون اخیرش ذکر کرده و ملاحظات ۱۰ گانه ای که شورای امنیت ملی داشته، رهبر انقلاب نیز اوامر ۹ گانه ای اضافه بر آنها صادر فرمودند. در خاتمه نامه نیز رهنمودهایی برای مردم داشته اند.

جزایری تأکید کرد: به هر حال برجام باید با تمامی این شرایط و ضوابط اجرا شود. در این نامه رهبر معظم انقلاب ابتدا از زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده و وزارت خارجه و منتقدانی که با ریزبینی تذکراتی دادند، تشکر کرده اند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: رهبر انقلاب در این نامه با بیان نمونه هایی از فریبکاری ها، عهدشکنی ها و خصومت دولت آمریکا در ادوار گذشته، متذکر شدند که این بار هم ورود آمریکا به عرصه مذاکرات برای حل و فصل عادلانه نبوده بلکه همسو با خواسته های رژیم صهیونیستی بوده و هدف آنها توسعه طلبی، بسط سلطه و اهداف نامشروع خودشان بوده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در ادامه راه مسئولان باید هوشیاری خود را ادامه داده و با دقت و هوشیاری هرچه تمامتر مراقب اوضاع و احوال باشند. اما یکی از اهم رهنمودهایی که مقام معظم رهبری فرمودند این است که رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا لغو تحریم ها را کتبا به صورت عام و صریح اعلام کنند.

جزایری گفت: همچنین فرموده اند وضع هرگونه تحریم یعنی جعل تحریم جدید به بهانه حقوق بشر یا چیز دیگر به منزله نقض برجام است یعنی اینکه وقتی تحریم ها برداشته شد اجازه نمی دهیم به بهانه دیگری دوباره تحریم داشته باشند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: یکی دیگر از اهم تذکرات این است که هیئتی قوی، کاردان و آگاه باید در راستای نظارت بر پیشرفت کار و انجام تعهدات در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود که روند اجرایی قانون برجام را زیرنظر بگیرد تا با شیطنت های دشمن مواجه نشویم.

وی عنوان کرد: دشمن ما بسیار مکار و حیله گر است و از هر فرصتی برای مقاصد نامشروع خود و کلاه گذاشتن بر سر طرف مقابل استفاده می کنند. لذا برای پیشگیری باید این هیئت از خودمان انتخاب شده و دائم اشراف داشته باشند و برای جلوگیری از شیطنت های دشمن نظارت کنند.

جزایری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند گشایش اقتصادی و بهبود معیشت جز با جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی و به ویژه تقویت تولید ملی میسر نخواهد شد. تقویت تولید ملی یعنی اینکه در استان برای توسعه تولید ملی سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: باید اتکای خودمان را به تولیدات خارجی کم کرده و به صفر برسانیم. باید از واردات بی رویه جلوگیری کنیم و مسئولان استانی و کشوری با اختیارات خود در این زمینه تصمیمات قاطعی بگیرند.

وی یادآور شد: بعد از گذشت این مدت در زمینه اقتصاد مقاومتی و در عمل برای لبیک به فرمان رهبری چیزی ندیده ایم. باید اهتمام بیشتری برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.