عادل نوروزیان در گفتگو با خوزپرس در اهواز؛ با اشاره به شیوه برخورد امام خمینی (ره) با انحرافات نزدیکان خود گفت: در این زمینه نقل معروفی در خصوص برخورد امام (ره) با نوه ارشد خود وجود دارد که بیان آن حاوی بسیاری از نکات است.

 

مسئول بسیج رسانه خوزستان در توضیح این نقل افزود: سید حسین خمینی فرزند ارشد حاج آقا سید مصطفی خمینی از طرفداران شناخته شده ابوالحسن بنی صدر و سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به شمار می رفت که پس از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا توسط امام خمینی همچنان بر حمایت خود از جریان مذکور اصرار داشت.

نوروزیان با استناد به مطلبی که در تاریخ دهم شهریور ماه سال ۷۸ در صفحه ۱۳ روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از سید حمید روحانی نوشته شده بود، عنوان کرد: در سال ۵۹ آقای سید حسین خمینی که نوه امام بود در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می کند. مردم به او حمله می آورند و می خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری اش می برد، بچه های کمیته جلوی او را گرفته به اتاق دیگری می برند. از همانجا مسئولین کمیته با دفتر امام تماس می گیرند. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. امام به مرحوم آیت الله اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان تاکید کرد: نتیجه ای که از این نقل قول می توان برداشت کرد این است که آنچه نحوه و شدت برخورد با انحرافات نزدیکان و منسوبان را مشخص می کند اولویت های زندگی است. یعنی اینکه برای فرد اسلام و انقلاب اولویت دارد یا خانواده و روابط سببی و نسبی؟

وی گفت: در بزنگاه ها تفاوت میان اولویت های اعلامی با اولویت های اعمالی افراد و بزرگان انقلابی آشکار و مشخص می شود و می توان فهمید حفظ اسلام و انقلاب برای هریک در چه جایگاه و اولویتی قرار دارد. چه بسا افرادی که مدت ها از حفظ اسلام و انقلاب دم می زنند اما آنگاه که نوبت به انتخاب میان انقلاب و خانواده فرا می رسد پایشان می لغزد و نهانشان عیان می شود، ابراهیم (ع) تا اسماعیل را به قربانگاه نبرد مقرب و خلیل نشد!

نوروزیان تاکید کرد: آنچه درباره امام خمینی (ره) بارز و مشهود بود این است که ایشان همه چیز خود اعم از فرزند و خانواده را فدای حفظ و تعالی اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب نمودند و اولویت اول ایشان حفظ اسلام و انقلاب بود و دلیل شدت برخورد ایشان با انحرافات نزدیکان خود نیز دقیقا همین است. در این خصوص نقل معروفی از مهندس بازرگان رئیس دولت موقت در خصوص تفاوت وی با حضرت امام (ره) وجود دارد. وی معتقد است “امام ایران را برای اسلام می خواهد؛ ولی من اسلام را برای ایران می خواهم و این مطلب به خوبی اولویت های حضرت امام (ره) در زندگی را نشان می داد.

مسئول بسیج رسانه خوزستان در پایان اظهار داشت: به هر حال آنچه باعث تفاوت روش در برخورد با انحرافات منسوبین و نزدیکان می شود همین نکته است که بزرگان و سران انقلاب و نظام تا چه میزان دل در گرو حفظ انقلاب اسلامی دارند. هرچه وابستگی به اسلام و انقلاب بیشتر باشد تسامح و تساهل با انحرافات کمتر و واکنش ها و برخوردها با انحرافات نزدیکان شدیدتر خواهد بود و بالعکس. این معیار مناسبی برای سنجش حال فعلی افراد است که برای افکار عمومی به خوبی قابل فهم و لمس است و نیاز به تفسیر و توضیح ندارد.