محمدرضا پاپی در گفتگو با خبرنگار خوزپرس بابیان اینکه اگر مدیری بداند برای خطای مالی‌اش باید پاسخگو باشد جرأت مفسده مالی را نخواهد داشت، در خصوص شفاف سازی حسابرسی شهرداری اظهار داشت: در تاریخ ۱۵ آذر سال گذشته در راستای شفاف سازی هر چه بیشتر تمامی حساب های جاری شهرداری و تملک دارایی ها ، قراردادی با شرکت حسابرسی سینا فکر خوزستان منعقد گردید تا تمامی گردشهای مالی سالهای ۸۹ تا ۹۳ را مورد بررسی قرار دهند.

 شهردار اندیمشک افزود: مخفی کردن اطلاعات مالی و واحدهای مربوطه و مدیریت شهری از مردم کاملاً اشتباه است و بر همین اساس در مدت حسابرسی به کلیه واحدهای شهرداری تاکید داشتم تا تمامی اسناد مورد نظر این تیم چهار نفره  حسابرسی را که به مدت سه ماه در شهرداری اندیمشک مستقر بودند تحویل دهند تا به بهترین شکل ممکن کار حسابرسی انجام شود.

پاپی گفت: همانطور که در نظام حکومتداری اسلامی نیز بنابر سخنان ائمه اطهار علیهم السلام بخصوص امام علی (ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر می فرمایند: «مبادا که در حکومت تو خادم و خائن یکسان باشند، زیرا خادمی که در ازای خدمت خود مزد و مرحمت نبیند دلسرد و بی قید گردد و خائنی که جزای خیانت خود را به حد کمال نیابد، کردار زشت خود را با جرأت بیشتری تکرار کند.»  لذا برخورد با متخلف و قاطعیت در این راه باید در شهرداری به یک سنت تبدیل شود تا هیچ مدیری نتواند به انحای مختلف فساد مالی به وجود بیاورد.

  وی تصریح کرد: بدون شک مخفی کردن، آسیب زاست و اعتماد عمومی را سلب می کند. فلذا باید سیستم به گونه ای باشد که اگر مدیری خطای مالی داشت احساس امنیت نکند و نگران شود. زیرا اگر مدیری بداند برای خطای مالی‌اش باید پاسخگو باشد دیگر جسارت و جرأت مفسده مالی را نخواهد داشت.

  عضو سابق شورای شهر اندیمشک اظهار داشت: شورا و شهرداری مثال یک خانواده هستند و با توجه به اینکه من قبل از قبول مسئولیت شهرداری عضو شورای اسلامی شهر بوده ام و دغدغه و نگرانی های اعضای محترم شورای اسلامی شهر را نسبت به مشکلات و مسائل شهرداری از نزدیک دیده و لمس کرده ام، بیشتر احساس مسئولیت می کنم و درک میکنم و اعتقاد دارم که اعضای محترم شورای اسلامی چهارم ، واقعاً از سر دلسوزی  و تعهدی که به جامعه و شهروندان دارند؛ نگران وضعیت شهرداری هستند و اگر سوالی و یا تذکری نیز مطرح می شود  بالطبع نشأت گرفته از همین احساس مسئولیت این عزیزان و در راستای بهبود اوضاع شهرداری می باشد؛ و بنده نیز به عنوان شهردار ، ضمن احترام به کلیه اعضای محترم،  خود را ملزم به تبعیت از راهکارها و دستورات شورای اسلامی شهر می دانم.