به گزارش خوزپرس از دزفول؛ فرماندار دزفول ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح ها با اشاره به ظرفیت های تولید در این شهرستان گفت:با برداشته شدن موانع تولید امکان سرمایه گذاری در شهرستان دزفول فراهم شده است.
حبیب اله آصفی با بیان اینکه شهرستان دزفول سرزمین چهار فصلی است ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، تمدن هزاران ساله و ظرفیت بالای بازرگانی دزفول هر محصولی در این شهرستان قابل تولید و عرضه در بازارهای داخلی و خارجی است.
وی اظهار کرد: شهرستان دزفول در حوزه گردشگری در استان خوزستان سرآمد است ضمن اینکه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سپرده مردم این شهر در بانک نشان از ظرفیت بالای دزفول از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری است.
مدیر شهرک های صنعتی ۲ و ۳ و نواحی صنعتی سردشت دزفول نیز در این آیین گفت: در ۲ سال گذشته ۴۲ سرمایه گذار در شهرک های صنعتی شماره ۲ و ۳ دزفول جذب شده است.
علیمردان جعفری با تشریح ویژگی های فنی هفت طرح تولیدی و عمرانی افتتاح شده گفت: به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول، چهار طرح تولیدی، ۲ طرح عمرانی و زیرساختی افتتاح و کلنگ نخستین واحد تولیدی خوراک آبزیان استان به زمین زده شد.
وی ادامه داد: هزینه انجام شده برای این طرح ها ۱۳۸ میلیارد ریال بوده ضمن اینکه با افتتاح چهار واحد تولیدی برای ۱۲۶ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
واحد تولیدی خوراک آماده طیور با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۵ نفر، افتتاح ۲ واحد تولید تیرچه صنعتی با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بهره برداری از واحد بسته بندی چاپر با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال طرح های تولیدی افتتاح شده در شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول بود.
همچنین کلنگ ساخت نخستین واحد تولیدی خوراک آبزیان در استان خوزستان با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۶ هزار مترمکعب به زمین زده شد.
افتاح ساختمان اداری شهرک صنعتی شماره ۲ و افتتاح پست برق شهرک صنعتی شماره ۳ دزفول طرح های عمرانی و زیرساختی افتتاح شده در این آیین بود.
افتتاح پست برق شهرک صنعتی شماره ۳ امکان تامین برق ۱۷ واحد تولیدی در شهرک صنعت شماره ۳ دزفول را فراهم کرد است.