مسعود کنعانی فعال محیط زیست خوزستانی که طی نامه ایی به مراجع تقلید از قصد خود برای تحصن نامحدود در اعتراض به ادامه پروژه‌های انتقال آب کارون خبر داده بود درباره علت به تعویق افتادن تحصن خود گفت؛ اگر بخواهم به علت اشاره کنم در واقع مجموعه‌ای از علل و عوامل که برخی از آنها سلبی و برخی ایجابی هستند تاکنون دخیل بوده‌اند و از جانبی هم گفتگوهایی با برخی از عزیزان در جریان بود که مقداری به تأخیر افتاد و اصلاً بحث تعویق مطرح نیست

وی با اشاره به استقبال گسترده مردمی به‌ویژه در صفحات اجتماعی فضای مجازی افزود؛ حقیقتاً ما راهی جز این نداریم. و چون مجموعه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی در چند سال گذشته همه راه‌ها را طی کرده است و بقول معروف هر دری را زدیم اما جوابی نشنیدیم و شاهد نوعی دهن‌کجی به احساسات مردم خوزستان از سوی وزارتخانه‌های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و به‌ویژه سازمان محیط زیست هستیم لازم است برای کاهش نگرانی‌های مردم شریف خوزستان و همچنین جلوگیری از لطمه خوردن جو اعتماد و باور متقابل دولت و مردم در این استان عقلای قوم وارد قضیه شوند و برای این وضعیت آشفته چاره جویی شود.
بعید نیست که برخی از مسئولان واقعاً به عمق ماجرا پی نبرده باشند و یا تحلیل درستی از عواقب و پیامدهای چندوجهی این طرح‌ها و پروژه‌های شبهه ناک ندارند که این ما را وادار به حرکت برای تبیین بیشتر امور کرده است

کنعانی در پاسخ به این سؤال که شایع شده تأخیر پیش آمده برای این است که قصد تحصن در تهران و مقابل ساختمان بهارستان را دارید. آیا صحت این خبر را تأیید می‌کنید؟ اعلام داشت: ببینید در درجه اول و مهم‌تر از هر چیز دیگر برای ما رعایت و احترام به قانون است. چون ماهیت این گلایه‌مندی. اعتراض، شکوه و یا هر اسم دیگری که بر آن بشود اطلاق کرد ماهیتش حمایت از قانون است. چون سرمنشأ تمام این ناهنجاری‌ها و بحرانهای زیست محیطی قانون گریزی عده ایی بوده است. وقتی قانون را دور می‌زنند و بر اساس مصالح گروهی و بخشی و منطقه ایی خود تصمیم می‌گیرند نتایجش همین اوضاع است که ما اکنون داریم.
مکان تحصن اهمیتش به آن اندازه نیست که تمام تلاشمان رو معطوف به آن کنیم بلکه مطمئن باشید اول به قانون و نظم می‌اندیشیم و سپس به نتیجه کارمان و خود این کار در واقع پیام ما به دولت هست که قانون و مصالح مهم ملی را نباید در مقابل مصالح فردی یا منطقه ایی خویش قربانی کرد!