به گزارش خوزپرس از اهواز؛ جلسه کارگروه آموزش عالی با نگاه به برنامه ششم توسعه با حضور رؤسای دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، وزارت بهداشت و مسؤولان استانداری ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.

کارگروه مذکور به پیشنهاد رئیس دانشگاه چمران به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه، پراکنده کاری در سطح استان و استفاده از تمامی نقطه نظرات جمع دانشگاهی، استانداری و مجموعه اجرایی استان و بر پایه نقشه جامع علمی کشور، سند چشم انداز ۱۴۰۴ و اتکا به برنامه ششم توسعه تشکیل شد.

سرپرست استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه شاکله اجتماع مبتنی بر آموزش عالی و عمومی است و نیروها در سایه آن تربیت می‌شوند، اظهار کرد: بایستی با تعریف شرایط مناسب بر اساس نیازها و توانمندی‌های استان آینده مطلوبی را برای استان رقم بزنیم.

فرج‌الله خبیر تصریح کرد: پیشنهادات در رابطه با توسعه آموزش بایستی جهت‌گیری کلی دانشگاه‌ها را معین کند و این می‌تواند ادغام یا ایجاد دانشگاه‌های جدید باشد و بخشی از اقدامات نیز باید صرف توانمند کردن خود دانشگاه شود تا پاسخگوی نیازهای استان شود.

وی افزود: خوزستان در کل کشور و به ویژه در صحنه اقتصاد ملی تعیین‌کننده و به ضرورت لازم است وضعیت مناسب‌تری پیدا کند.

خبیر با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌های استان خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌های استان در سطح ۲ به پایین هستند و دانشگاه‌های دیگر کشور به عنوان مرجع تلقی می‌شوند و ما همواره در جایگاه همکار و دستیار در پژوهش و تولید علم بوده‌ایم.

وی بیان داشت: باید متعهدانه و دلسوزانه در این امر گام برداریم و با اتخاد تصمیم‌های موثر و راهگشا و با استفاده از ابزار قانونی که در دست داریم به اجرایی شدن آن عینیت ببخشیم.

سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به روند اجرایی شدن برنامه‌ها با توجه به نیاز تأیید در سطوح ملی ابراز داشت: تصور نمی‌کنم در این رابطه با مخالفتی از سوی وزارت علوم، بهداشت، سازمان مدیریت کشور و دیگر نهادها مواجه شویم.

به گزارش فارس، به دستور سرپرست استانداری خوزستان جلسه آینده کارگروه بعد از تدوین آیین‌نامه و اعمال تمامی نقطه نظرات اعضا و اصلاحات لازم برگزار خواهد شد.