علی خدادادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در شوشتر ضمن تبریک میلاد با سعادت آخرین منجی عالم حضرت مهدی موعود (عج) درباره طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: با تلاش و جدیتی که رئیس جمهور محترم و وزیر محترم بهداشت انجام دادند این طرح به یکی از اولویت‌های مهم جامعه اسلامی تبدیل شده است.

وی افزود: رضایت‌مندی مردم در مناطق مختلف مهم نرین اولویت ما در خوزستان برای خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  با اشاره به اینکه در قانون اساسی نیز بحث ارائه خدمات درمانی فراگیر به آحاد مردم مطرح شده بیان کرد: خوشبختانه بعد از چند سال این امر مورد توجه قرار گرفت و اعتبار خوبی برای این مهم در نظر گرفته شده که با اولویت بندی که در حوزه‌های بهداشت و درمان و همچنین در حوزه دندانپزشکی انجام شده شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در شهرستان شوشتر هم فعالیت‌های جدی توسط دکتر رضایی از زمانی که متولی این امر شدند صورت گرفت و در بخش هتلینگ بیمارستانی گام‌های مؤثر و قابل توجهی در شوشتر برداشته شد که پروژه‌هایی  در دست اقدام هستند که دکتر ابول نژادیان با تلاشی که خواهند داشت آنها را تکمیل کرده و  ادامه دهنده این راه و مسیر خواهند بود.

دکتر خدادادی با اشاره به  وضعیت درمانی شهرستان شوشتر  گفت: شرایط نرمال در کشور حدود ۱/۷ تخت به ازای هزار نفر جمعیت است که با محاسبه‌ای که انجام گرفته وضعیت شهرستان شوشتر یک و بیست و پنج دهم ۱/۲۵ تخت است که در استان این وضعیت مطلوب است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت نیز با اجرای طرح حاشیه شهر،  استان خوزستان به عنوان دومین استان حاشیه نشین بوده خاطر نشان کرد: در گام بعدی طرح تحول سلامت بحث رسیدگی به حاشیه شهرها مطرح شد که از خدمات اولیه بهداشتی محروم بودند که خوشبختانه این امر صورت پذیرفت و خدماتی خوبی  به مردم حاشیه شهرها ارائه می‌شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ارتقاء وضعیت بهداشتی در حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: توجه به وضعیت بهداشت و درمان تأثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محرومی که فاقد امکانات اولیه هستند شده و زمینه لازم برای ایجاد رشد و ارتقاء وضعیت بهداشتی و درمانی در این مناطق رافراهم می کند.

دکتر خدادادی همچنین در بحث حوزه آموزش در دانشکده علوم پزشکی شوشتر خاطر نشان کرد: دانشکده علوم پزشکی شوشتر  در حال حاضر با بیش از ۶ رشته تحصیلی در حال فعالیت بوده که می‌تواند زمینه خوبی برای جذب و آموزش نیروهایی که نیاز دارد انجام دهد و زمینه ساز جذب نیروهای بومی و رفع نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان را فراهم کند.

انتهای پیام/