هوشنگ صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس اظهار داشت: ایجاد یک مسیر مناسب برای پیشرفت اجتماعی و صنعتی خوزستان بیش از هر چیز، نیازمند توجه  به توان داخلی و ظرفیت موجود در بخش‌های مختلف استان برای توسعه اقتصادی و صنعتی خوزستان  است  و در صورت توجه مناسب به ظرفیت و استعداد خوزستان، شرایط توسعه و آبادانی پایدار  استان بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی افزود: منابع و اعتبارات دولتی همواره دارای محدودیت خاصی بوده و هستند و اگر ما به دنبال توسعه و پیشرفت استان و کشور هستیم بهره گیری از ظرفیت و توان اقتصادی و اجتماعی موجود در داخل استان، گره  مشکلات کنونی اقتصادی و اجتماعی ما  را باز خواهد کرد و ما می‌توانیم با اجرای یک مدیریت صحیح در این زمینه، بستر توسعه همه جانبه استان را ایجاد کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان عنوان کرد: ما در صورت استفاده بهینه از ظرفیت و استعداد استان و با با بهره گیری از نظرات نخبگان و به کار گیری اصول نوین مدیریتی و نو آوری می‌توانیم مسیر توسعه استان را بیش از گذشته شتاب بخشیم.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۷۶۰۰ بنگاه و  واحد تولیدی مختلف در سرتاسر کشور با توجه به فقدان منابع مالی و کمبود اعتبارات دولتی به صورت نیمه تمام باقی مانده‌اند که بسیاری از این طرح‌ها دارای رشدی بیش از ۷۰ درصد هستند.

صفایی بیان کرد: متاسفانه به علت عدم توجه مناسب به نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی  از زمان آغاز روند ساخت آنان،  بسیاری از واحدهای اقتصادی استان در حال حاضر متوقف و نیمه تمام مانده‌اند و همین مقوله فرصت‌های بزرگی را در زمینه تولید و اشتغال از استان خوزستان گرفته است.

وی افزود: در صورت تحقق و افتتاح این واحدهای صنعتی و اقتصادی بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان خوزستان ایجاد می‌شود که این مقوله گامی بلند در توسععه استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان  اظهار کرد: با توجه به نگاه مثبت و مؤثر دولت به رشد تولید و ایجاد یک بستر مناسب اقتصادی و مطابق با نیازهای استان در حوزه اقتصاد و اشتغال و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ایجاد بستر اقتصاد مقاومتی، تکمیل و ورود ۱۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی موجود در خوزستان به چرخه اقتصادی خوزستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: توسعه همه جانبه استان در حوزه اشتغال و اقتصاد  اولویت نخست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان است که این مقوله با نورآوری این اداره و تشکیل کارگروه اشتغال در استان و با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و خدماتی به جدیت دنبال می‌شود.