به گزارش خوزپرس؛ دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی درحاشیه بازدید از بخش سوسن شهرستان ایذه اظهارکرد: خدماتی که تاکنون در جهت بهبود وضعیت بهداشت و درمان در استان خوزستان از سوی وزارت بهداشت انجام شده مطلوب بوده اما با این وجود در خوزستان هنوز مناطق محرومی وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.
وی به نقش برجسته خوزستان در طول دفاع مقدس اشاره کرد وافزود: باتوجه به نقشی که خوزستان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داشته انتظار می رفت توجه بیشتری به این استان صورت گیرد و در زمان حاضر بحث بهداشت و درمان یکی از ضرورت ها برای توجه به این استان به شمار می رود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توجه هرچه بیشتر به کمبودهای استان خوزستان در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت:تاکنون در دولت تدبیر و امید تنها بخشی از کمبودها درخوزستان جبران شده است اما هنوز بخش عمده ای از کمبودها باقی مانده که نیاز است به آن ها با جدیت پرداخته شود.
وی برحضور پررنگ تر برخی وزارتخانه ها به منظور توجه هرچه بیشتر به مسئولیت های اجتماعی در این استان تاکید کرد و گفت: انتظارمی رود دستگاه هایی نظیر وزارت نفت، نیرو ف مجموعه پتروشیمی و بنادر در استان که همگی از این استان بهره مند هستند در مسئولیت های اجتماعی نیز بیشتر به این استان توجه کرده و نسبت به مشکلات مردم در حوزه سلامت بی تفاوت نباشند.
وی ادامه داد: تاکنون بسته هایی را که درحوزه بهداشت و درمان و دارو ارائه کرده ایم به صورت کامل اجرایی شده و امید است که بتوانیم سایر تعهدات خود را نیز به زودی اجرایی کنیم.
همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی در آئین بهره برداری از طرح های بیمارستانی ابراز امیدواری کرد با افتتاح این طرح ها ، امکان انجام کارهای درمانی در این منطقه بدون اعزام به کلانشهر اهواز فراهم شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ظهر روز چهارشنبه برای افتتاح طرح های بیمارستانی رامهرمز، از طریق فرودگاه اهواز وارد استان شده و پس از آن نیز در روز پنجشنبه از دشت سوسن شهرستان ایذه و حوزه بهداشت و درمان در این منطقه بازدید به عمل آورد.
دکترهاشمی ۳۰بهمن ماه سال گذشته نیز برای بازدید از طرح های بیمارستانی استان سفر دوره ای به خوزستان داشت.