به گزارش پایگاه تحلیلی خبری خوزپرس از اهواز، محمدحسین مقیمی ساعتی پیش در جمع مدیران استانداری خوزستان در اهواز اظهارداشت: برای ما سخت است که مدیری مانند آقای مقتدایی را از دست بدهیم و ان شاالله از ایشان به عنوان مشاور وزیر کشور بهره خواهیم برد.

وی افزود: مقتدایی پیش از این چندین بار بنا را بر جدایی گذاشته بود اما این بار با اصرار و نامه‌هایی که به رئیس جمهور و زیر کشور نوشتند با درخواست بازنشستگی ایشان موافقت شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت:  مقتدایی از مدیران باتجربه، فعال، باانگیزه و بابرنامه نظام جمهوری اسلامی هست و خواهد بود که با اصراری که داشتند بالاخره وزیر کشور با درخواست بازنشستگی وی موافقت کرد.

وی با اشاره به سوابق استاندار سابق خوزستان گفت: وی در هر سمتی قرار می گیرد منشا خیر و برکت است، در دوره نمایندگی مجلس، دوره قبلی که استانداری خوزستان  و هرمزگان ر ابر عهده داشت و در این دوره نیز توفیق زیادی داشت و به نحو شایسته استان خوزستان را مدیریت کرد.

مقیمی  با اشاره به اصرار عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان برای رفتن از سمت استانداری گفت: برای من که آقای مقتدایی را می‌شناسم خیلی سخت بود که برای تودیع وی به خوزستان بیایم اما صمیمانه از خدماتی که در این مدت داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به مدیریت خوب استاندار سابق در مجموعه استانداری خوزستان تاکید کرد: در طول زمانی که در وزارت کشور مستقر شدم از استانهایی که نگران مدیریت آن نبودیم و تصورمان این بود که به خوبی در حال مدیریت است خوزستان بود چرا که مقتدایی در این استان حضور داشت اما وی به دنبال این بود که ماموریتش از وزارت نفت تمدید نشود.

معاون وزیر کشور با اشاره به برنامه های مقتدایی در طول دوره مدیریت خود در خوزستان بیان داشت: هم در بخش کشاورزی و هم در موضوع اعزام زائران اربعین حسینی در این استان اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

وی افزود: اقدامات استاندار خوزستان سبب شد که مسئله سیلابهای اخیر در خوزستان به خوبی مهار شود و مشکلات مرزی و آبی خوزستان نیز با پیگیری‌های وی حل شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به سوابق و توانمندی‌های آقای عبدالحسن مقتدایی برای وی آرزوی توفیق بیشتر از درگاه الهی داریم و ان شاالله از وی در سمت وزارت کشور بهره خواهیم برد چرا که وی از مدیران ارزشمند نظام و کشور است، بنده با ایشان آشنایی کامل دارم  و برای من تودیع ایشان بسیار سخت است.