به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا یانوش ویشنفسکی (janusz wisniewski) روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در جنوب خوزستان بدون اشاره به جزئیات این دو قرار داداظهار کرد: خوزستان دارای ظرفیت های خوب انرژی است و در این سفر قصد داشتیم از نزدیک با توانمندی های حوزه نفت و گاز این استان آشنا شده و در جهت تعاملات اقتصادی با این استان وارد مذاکره شویم.
وی افزود: برای سرمایه گذاری در خوزستان قدم های اولیه برداشته شده و به آینده تجاری لهستان با کشور ایران امیدوار هستیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی لهستان ادامه داد: برای سرمایه گذاری در این استان با دو ایده وارد مذاکره شده ایم و به دنبال ترکیب تجربیات دو کشور در بخش بنادر هستیم.
وی افزود: کشور لهستان تجربیات خوبی در زمینه بنادر و کشتیرانی دارد که با استفاده از این تجربه می توانیم در جهت برقراری ارتباط خوب تجاری با ایران و بویژه خوزستان گام های موثری برداریم.
رئیس اتاق بازرگانی لهستان گفت: این تعاملات یک فرصت مناسب برای برقراری ارتباط تجاری با این استان است چرا که بنادر خوزستان به پتروشیمی ها نزدیک است و همین امر روند کار را آسان می کند.
وی افزود: دو پروژه بزرگ برای سرمایه گذاری در خوزستان مد نظرمان است و امید می رود که این تعاملات اقتصادی روند خوبی داشته باشد و بتوانیم به خوبی در این استان سرمایه گذاری کنیم.
هیات تجاری ۳۰ نفره لهستانی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل به منظور بازدید از توانمندی های حوزه انرژی در خوزستان صبح یکشنبه از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد این شهر شد.