به گزارش خوزپرس؛ فرج الله خبیر شامگاه یکشنبه در نشست مشترک هیات های تجاری لهستان و خوزستان در محل سرسرای جلسات هتل پارس اهواز اظهار کرد: کشور لهستان قابلیت های خوبی در زمینه صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد که این بازدید یک گام اولیه برای برقراری ارتباطات است و امیدواریم در آینده شاهد ارتباطات وسیع تری باشیم.
وی افزود: حتی می توان در زمینه تبادلات فرهنگی و علمی با این کشور نیز تعاملات گسترده داشته باشیم.
خبیر با بیان اینکه مدیریت استان نیز کاملا از برقراری این ارتباطات حمایت می کند، ابراز امیدواری کرد بر اساس برنامه پیش بینی شده شاهد تبادل هیات های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور باشیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه برجام فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباطات بین المللی بین کشور ما و لهستان به وجود آمد که باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان استانی با قدمت پنج هزار ساله است و در منطقه ای با موقعیت استثنایی قرار دارد و دسترسی به آب های آزاد، وجود فرودگاه های متعدد در این استان و وجود منطقه آزاد اروند، منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر و منطقه ویژه بندرامام از ظرفیت های این استان است.
در این نشست تفاهم نامه همکاری بین دو اتاق بازرگانی اهواز و لهستان به امضای مسئولان دو طرف رسید.
هیات تجاری ۳۰ نفره لهستانی برای حضور در نمایشگاه نفت و گاز تهران به ایران آمد و در سفر یک روزه خود به خوزستان از منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر و بندر امام دیدن کرد.