به گزارش خوزپرس از اندیمشک؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم چهارشنبه شب در آیین اختتامیه هیات معارف جنگ دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش در دوکوهه اندیمشک با بیان اینکه در ابعاد مختلف نظامی و سایر زمینه ها همواره باید آماده باشیم افزود:اگر نیروهای مسلح مقتدر باشند دشمن فکر نفوذ هم نمی کند.
وی با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی ، صفا و صمیمیت بین ملت و دولت بیان داشت:همه باید همدل و در یک مسیر پیرو و دنباله رو رهبر معظم انقلاب باشیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبارزه هوشیارانه با دشمن ، تمرکز بر دشمن و ردیابی آن و حفظ روحیه انقلابی برای ایستادگی در برابر دشمن و جلوگیری از توطئه نفوذ را مهم دانست و افزود:تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری در راستای پیشرفت همه جانبه کشور باید مد نظر همه قرار گیرد.
وی همچنین به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرماندهان ، پیشکسوتان ، دانشجویان و خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت:رهبر معظم انقلاب در جریان مذاکرات بیش از ۷۰ بار به کلمه نفوذ اشاره کردند ضمن اینکه تاکید فرمودند’ تنها راه دفع شر سلطه گران ، استکبار و نفوذ دشمن مقاومت است’.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه برای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و جلوگیری از توطئه نفوذ الزاماتی لازم است افزود:مانوس شدن با قرآن و فرهنگ قرآنی از جمله راهکارهای مقابله با توطئه نفوذ دشمن است که باید به آن توجه کرد.
وی همچنین افزود:امروز در بحث قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بین ارتش سایر کشورهای اسلامی حرف برای گفتن دارد و شاخص آن شرکت بیش از ۱۶ هزار نفر از دانشجویان ، خانواده ها و کارکنان ارتش در آیین اعتکاف امسال می باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خاتمه بیان داشت:امروز تداوم راه امام رحمه الله علیه تبعیت محض از امام خامنه ایی و فرمانده کل قواست و در نهایت عمل به وصیت شهداست که عاملی مهم برای جلوگیری از نفوذ دشمن می باشد.
کیومرث حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش نیز در این آیین گفت:شکر عملی از خداوند در این زمان اطاعت محض از ولایت است همان شکری که شهدا در عمل نشان دادند.
وی خطاب به دانشجویان و فرماندهان آینده ارتش افزود:همین شکر عملی بود که ما شهدایی امثال شهید صیاد را در زمان خودمان دیدیم.
در پایان این آیین که در حسینیه امیرالمومنین (ع) تیپ ۷۲ شهید کوکبیان اندیمشک برگزار گردید از شهدای نیروهای مسلح در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل شد.