به گزارش خوزپرس، سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: خوشبختانه پلیس‌راه استان خوزستان، جاده‌های برون‌شهری را به‌خوبی کنترل می‌کند به‌گونه‌ای که در مدت اخیر شاهد کاهش تصادفات هستیم.

وی افزود: با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های مسئول از قبیل راه و شهرسازی، حمل‌ونقل پایانه‌ها، فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، امداد و نجات و البته شورای ترافیک که زیرنظر استاندار اداره می‌شود، توانستیم پنج سال متوالی کاهش داشته باشیم.

قدرتی عنوان کرد: در ۶ ماهه اول امسال در حوزه تصادفات فوتی، ۲۱ درصد کاهش داشتیم و رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کردیم.

رئیس پلیس‌راه خوزستان بیان کرد: امسال در این مدت متأسفانه، ۲۵۵ نفر در شش ماه اول آمار فوتی در بخش تصادفات داشتیم البته این آمار هم کم نیست و باید همه دست‌به‌دست هم بدهند تا بتوانیم آمار را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

قدرتی اظهار کرد: ضمن اینکه در حوزه تصادفات دانش آموزان‌ هم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشتیم و آن‌هم متأثر از اقداماتی بوده که در حوزه فرهنگی برای دانش آموزان انجام‌شده و آنها در نهایت با ما همکاری کردند.

وی بیان کرد: در حوزه مدارس سر راه و حاشیه روستایی، طرح‌های زیادی را با حضور فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه و دیگر مسئولان اجرا کردیم که مهم‌ترین آنها اجرای طرح آگاه‌سازی دانش آموزان و ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها بوده است.

رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: بیشترین علت تصادفات در ۶ ماه نخست امسال، سبقت‌های غیرمجاز، واژگونی‌های ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و توجه نکردن به جلو بوده است.

قدرتی در ارتباط با فرهنگ ترافیک خوزستان گفت: در چند سال اخیر با اقدامات فرهنگی که در کل کشور به‌طور عام و در خوزستان به‌طور خاص به عمل‌آمده این استان خوشبختانه، توفیقات خوبی داشته و وضعیت فرهنگی در حوزه ترافیک را مثبت ارزیابی می‌کنم ولی برای رسیدن به نقطه آرمانی کار زیاد داریم.

انتهای پیام/

مهر