به گزارش خوزپرس مراسم کلنگ زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی مددجویان روز گذشته با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار جعفری، مسئولان کشوری و لشکری و همچنین سپاه پاسداران و کمیته امداد خوزستان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ظهر یکشنبه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توافقنامه ای با هدف رسیدگی و احداث مسکن مناسب در مناطق محروم برای جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد که از لحاظ مالی و اقتصادی ضعیف هستند، به امضای سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و سرتیپ پاسدار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه رسید.

هوشنگ خبازخوب افزود: بر اساس این توافقنامه تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان خوزستان احداث می شود که از این تعداد  ۶۱۵ واحد مسکونی در مناطق محروم و روستایی استان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه فقرزدایی و تأمین مسکن مددجویان و اقشار نیازمند از اهداف و اولویت های مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: این واحدهای مسکونی با متراژ متوسط ۵۰ متر مربع و در مجموع ۳۰ هزار و ۷۵۰ متر مربع هستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: اعتبار هر واحد مسکونی مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال و در مجموع مبلغ ۱۸۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است.

خبازخوب تصریح کرد: تأمین قطعه زمین این واحدهای مسکونی بر عهده مددجو بوده و کمیته امداد مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض هزینه کرده و زمان تحویل منزل مسکونی نیز تا پایان سالجاری است.

وی با اشاره به همکاری های قبلی بین کمیته امداد و سپاه به منظور فقرزدایی از زحمات سپاه پاسداران در این خصوص قدردانی کرد.