رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک در گفتگو با خبرنگار خوزپرس عنوان کرد: بخشی از جنگل‌های الوار اندیمشک که دارای گونه‌های نادر گیاهی هستند در سال‌های گذشته بر اثر آتش سوزی‌ها گونه‌های مختلف جنگلی از جمله درختان بلوط، کیکم، بن و انجیر از بین رفته‌اند.

سراج الدین میر قائد بیان کرد: در تمام بخش‌های شهری و روستایی اندیمشک بیش از ۸۰ هزار هکتار جنگل با پوشش‌های گیاهی متنوع و گسترده وجود دارد.

وی افزود: به همین جهت و با هدف حفاظت و نگهداری از گونه‌های طبیعی و پوشش‌های گیاهی شهرستان  پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی در روستای جا اردو از توابع بخش الوار گرمسیری اندیمشک فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیمشک با بیان اینکه باید متناسب با ظرفیت و استعداد نسبت به حفظ این اقلیم توجه ویژه داشت، عنوان کرد: ساختمان مرکزی این پاسگاه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۶۷۰ میلیون ریال احداث گردیده است.

وی گفت:  با احداث این مرکز انتظامی نحوه خدمت رسانی مرتبط با حوزه محیط زیست و جنگل داری در شهرستان با شیوه‌ای بهتر اجرا و از پوشش گیاهی اندیمشک بهتر و بیشتر از گذشته در برابر حوادث طبیعی و  انسانی حفاظت خواهد شد.