به گزارش خوزپرس،  آیت الله محسن حیدری روز دوشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر در سرسرای اداری شهید هاشمی استانداری خوزستان با تاکید بر بازرسی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در اداره ها و نهادهای دولتی اظهار کرد: ۹۰ درصد فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در بخش دولتی و ۱۰ درصد آن مربوط به پرداختن به اموری همچون تذکر لسانی و نصیحت جامعه باشد.
وی ادامه داد: بازرسی های امر به معروف و نهی از منکر در اداره ها بسیار اهمیت دارد و اداره هایی که عملکرد خوبی داشتند مورد تشویق قرار گیرند و به عنوان الگو برای سایرین معرفی شوند.
آیت الله حیدری گفت: مسئولان اداره ها و بخش های مختلف دولت باید خود در عمل کردن به معروف و اجتناب از منکر پیشتاز باشند و اگر در این عرصه بی تفاوت شوند نمی توان توقع چندانی از احاد جامعه داشت.
امام جمعه موقت اهواز افزود: مردم به دنبال حاکمان هستند و وقتی دستگاه ها سهل انگاری می کنند مردم نیز نسبت به این موضوع ها بی توجه می شوند.
وی توجه به نماز در اداره ها و رعایت عدالت در برخورد با مراجعان را از جمله موارد امر به معروف در دستگاههای دولتی دانست و تاکید کرد: بزرگترین معروف حفظ نظام و تضعیف آن بزرگترین منکر است.
امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: بحث نظام باید در راس امور باشد و عملکرد اشتباه برخی مسئولان موجب زیر سوال رفتن کل نظام می شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری، همه کارها باید بر اساس این قانون پیش رود تصریح کرد: بخشی از این فریضه واجب مربوط به مردم می شود و در این راستا نیز باید در خصوص ابراز انزجار از منکرات و تذکر لسانی از طریق صدا و سیما، مطبوعات و اهل منبر فرهنگ سازی شود.
آیت الله حیدری با اشاره به اینکه بخش مهمتر این حوزه بعد دولتی و حاکمیتی آن است یادآور شد: در بعد حکومتی ابتدا زمینه سازی برای توسعه امر به معروف و نهی از منکر باید صورت گیرد که این امر نه تنها با زبان که باید در عمل مشخص باشد.
قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ۲۴ ماده و ۱۹ تبصره ۲۳ فروردین امسال تصویب شد و پس از آن نیز در دوم اردیبهشت سال جاری به تصویب شورای نگهبان رسید.

انتهای پیام

ایرنا